• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2
مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز؛

پتروشیمی شیراز در حوزه زیست محیطی مسئولیت‌پذیر است

  • کد خبر : 67983
  • 20 تیر 1402 - 21:16
پتروشیمی شیراز در حوزه زیست محیطی مسئولیت‌پذیر است
مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز با بیان اینکه سالیان متمادی سرمایه‌گذاری‌ها و فعالیت زیست محیطی این شرکت را پایش کرده‌ایم؛ گفت: به این باور رسیدیم که پتروشیمی شیراز در حوزه زیست محیطی کاملا مسئولیت‌پذیر است و چه بسا تمام پروژه‌های محیط زیستی این شرکت با فرآیندی که خواهد داشت به الگویی موفق برای سایر صنایع کشور و چه بسا جهان تبدیل خواهد شد.

احمدرضا حیدرنیا بابیان اینکه “نه به آلودگی پلاستیکی” نه یک انتخاب بلکه تعهدی الزام‌آور به زندگی و به‌ویژه نسل‌های آینده است، گفت: حفظ محیط زیست از دغدغه‌های این شرکت است و کاهش تولید پساب، بازیافت و مدیریت بر صنایع فرآیندی و غیرفرآیندی به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

به نقل از پتروشیمی شیراز، حیدرنیا با اشاره به فعالیت بیش از ۵۰ سال این شرکت در عرصه اقتصادی، افزود: تلاش کرده‌ایم فعالیت‌هایمان منطبق با صیانت از محیط زیست باشد و در این زمینه نگاه ویژه‌ای داشته باشیم. این نگرش موجب شده تا پس از اجرای داوطلبانه طرح ساز و کار توسعه پاک (cdm) و ثبت آن در دبیرخانه پروتکل کیوتو و گواهی کاهش کربن از سازمان ملل متحد به عنوان اولین کارخانه پتروشیمی در زمینه کاهش گازهای گلخانه‌ای در کشور معرفی شویم.

حیدرنیا اضافه کرد: دریافت استاندارد بین‌المللی سیستم مدیریت زیست محیطی ایزو ۱۴۰۰۱ و ارتقاء آن به آخرین مدل از ویرایش (۲۰۱۵) از دیگر فعالیت‌های داوطلبانه این شرکت است که همسو با این اقدامات و در راستای افزایش رضایت‌مندی جوامع اطراف و کاهش آلودگی، این شرکت مبادرت به احداث و نگهداری ۱۵۵ هکتار فضای سبز در اراضی تحت تملک خود کرده که این مقدار بیش از ۱۰ برابر استانداردها و الزام‌های قانونی است.

او در ادامه به موفقیت و تلاش این شرکت در عرصه حفظ و حراست از محیط زیست اشاره و تاکید کرد: این شرکت تا کنون موفق به دریافت انواع جوائز بخش‌های مختلف محیط زیست و مدیریت سبز ایران و سمپوزیوم توسعه در داخل و خارج از کشور شده است.

حیدرنیا خاطرنشان کرد: با تکیه به دانش کارکنان خود تا حد ممکن بهره‌وری از آب مصرفی در سیستم افزایش داده شده و با استفاده از پروژه‌هایی مانند تصفیه پساب حاصل از دور ریز واحد به میزان ۶۰ مترمکعب در روز اقدام به کاهش پساب تولید و در نتیجه آب برداشتی از ذخایر منطقه کرده که در ادامه به‌منظور مدیریت آب و پساب تولیدی، بیش از ۱۲ واحد از واحدهای قدیمی از سرویس خارج شد و این موضوع به کاهش بیش از ۱۰۰۰ مترمکعب پساب در روز منجر شده است.

به گفته او؛ در این زمینه واحدهای گاز، آمونیاک، اوره، اسید نیتریک، نیترات آمونیوم، NPK، سودا اش (کربنات سدیم سبک و سنگین و جوش شیرین) منطقه یک و کلرآلکالی و پرکلرین در منطقه نیز۳ از مدار خارج شدند.

حیدرنیا اضافه کرد: در زمینه مدیریت پسماند نیز اعمال مدیریت بر ضایعات فرآیندی و غیرفرآیندی حاصله و تحت کنترل قرار دادن و با کاربرد مجدد این ضایعات همواره در دستور کار شرکت بوده است. در این ارتباط یک مورد لندفیل برای تخلیه پسماندها و جلوگیری از تخلیه پسماند به محیط زیست در اراضی شرکت پتروشیمی شیراز با هدف دفع اصولی پسماندهای صنعتی احداث شده است. همچنین با راه‌اندازی و بهبود سیستم اتوماسیون اداری، مصرف کاغذ در سطح شرکت و به تبع آن ضایعات بخش اداری به‌شدت کاهش یافته است.

مدیرعامل پتروشیمی شیراز افزود: از نتایج انجام این طرح می‌توان به تحقق ۳۷ درصد تعهدات صنایع پتروشیمی کل کشور درراستای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای تا سال ۲۰۳۰ میلادی اشاره کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=67983

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.