• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان فارس؛

تعرفه‌های دولتی پاسخگوی هزینه‌های درمان نیست

  • کد خبر : 67977
  • 20 تیر 1402 - 20:24
تعرفه‌های دولتی پاسخگوی هزینه‌های درمان نیست
معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان فارس گفت: اعتبار مالی دفترچه‌های سازمان تامین اجتماعی کم نیست اما هزینه‌های درمان بسیار سنگین است و تعرفه‌های دولتی پیش‌بینی شده پاسخگو نیست.

دکتر بهرام‌کریم آقایی سه‌شنبه ۲۰ تیرماه در یک کنفرانس خبری با بیان اینکه ۴۴٠٠ پزشک، داروخانه، پاراکلینیک، درمانگاه و بیمارستان طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی در فارس هستند، گفت: سال گذشته ۲۴۵٠ میلیارد تومان به این مراکز پرداخت شده که نسبت به سال ١۴٠٠ حدود ٢۴۴ درصد رشد داشته است.

او، بخش عمده‌ای از این رشد را مربوط به تاخیر پرداخت‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: تا دی ماه سال گذشته تمام مطالبات مراکز دانشگاهی را پرداخت کرده‌ایم.البته مطالبات داروخانه دانشگاهی را تا اردیبهشت ماه امسال تسویه کرده‌ایم.

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان فارس با تاکید بر اینکه قبول داریم، هزینه درمان در بخش خصوصی نسبت به بخش دولتی چند برابر است، افزود: اعتبار مالی دفترچه‌های سازمان تامین اجتماعی کم نیست اما هزینه‌های درمان بسیار سنگین است و تعرفه‌های دولتی پیش بینی شده پاسخگو نیست.

کریم‌آقایی با بیان اینکه معتقدیم بیمه‌ها باید به سمت پوشش ریسک‌های بزرگ بروند، گفت: به جای بیماریهای ساده مانند سرماخوردگی باید به دنبال پوشش بیماریهای سخت برویم تا ارکان خانواده و زندگی افراد دچار تنش و مشکل شود.

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت درمان تامین اجتماعی فارس نیز با بیان اینکه درمان برای افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی به صورت مستقیم و غیرمستقیم دنبال می‌شود، گفت در استان فارس علاوه بر بیمارستان شهید بهشتی، ٢٢ مرکز سرپایی ملکی متعلق به این سازمان وجود دارد که تعرفه درمان در آنها بیش از ٩٠ درصد رایگان است.

صادق جلیلی با بیان اینکه در سال گذشته چهار میلیون و ۴٠٠ هزار نفر مراجعه سرپایی و ٢٢ هزار مورد بستری در این ٢٣ مرکز ثبت شده است، افزود: بیمارستان ٣٢٠ تخت خوابی ملاصدرا در محور حسینی الهاشمی نیز که فاز نخست آن در مرحله اسکلت به اتمام رسیده است طبق برنامه زمانبندی دو ساله وارد مدار بهره برداری خواهد شد و با بهره گیری از بخش‌های تخصصی و فوق تخصصی آن، بخش عمده‌ای از مشکلات درمان افراد تحت پوشش سازمان حل خواهد شد.

او همچنین با بیان اینکه درمانگاه در دست ساخت شهرستان فیروزآباد با ٨۴٠ میلیارد تومان به پایان رسیده است، عنوان کرد: این درمانگاه در سفر هیئت دولت به استان فارس مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

جلیلی ادامه داد: درمانگاههای شهرستان‌های مهر و خرمبید نیز به ترتیب دارای ۴٠ و ٣٠ درصد پیشرفت فیزیکی هستند و درمانگاه شهر زرقان نیز که ۴٠ درصد پیشرفت فیزیکی آن توسط خیرین انجام شده، پس از واگذاری به سازمان، ١٢ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت درمان تامین اجتماعی فارس خاطرنشان کرد: درمانگاه اقلید نیز در حال اتمام طراحی و آغاز عملیات ساخت است.

جلیلی ادامه داد: از آنجا که نیمی از جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند و امکان اینکه درمان مستقیم را بتوانیم به تمام این افراد ارائه کنیم، وجود ندارد به دنبال توسعه درمان غیرمستقیم از طریق عقد قرارداد با دیگر مراکز درمانی و پاراکلینیکی هستیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=67977

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.