• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 1 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
4
معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی؛

۱۱۰ رقم زیتون در فارس تولید می‌شود

  • کد خبر : 67743
  • 17 تیر 1402 - 20:26
۱۱۰ رقم زیتون در فارس تولید می‌شود
معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: در کلکسیون بین المللی ارقام زیتون در جنوب ایران و فارس بیش از ۱۱۰ رقم زیتون کشت و تولید می‌شود.

محمد مهدی برومندی شنبه ۱۷ تیرماه در حاشیه آئین کاشت رقم‌های مختلف زیتون در کلکسیون بین‌المللی ارقام این محصول در شیراز، عنوان کرد: در این مجموعه تلاش می‌کنیم بهترین ارقام زیتون برای فارس با توجه به شرایط اقلیمی به ویژه مسئله کم آبی، به باغداران توصیه شود.

او با بیان اینکه در واقع در این کلکسیون سازگارترین ارقام زیتون با شرایط استان فارس شناسایی و به باغداران معرفی می‌شود، اظهار کرد: در نقاط دیگری از کشور که نقاط زیتون خیز است مثل استان‌های زنجان، قزوین، گیلان و گلستان کلکسیون ارقام داشته‌ایم اما در استان فارس این را نداشتیم و امروز این را ایجاد می‌کنیم.

به گفته معاون وزیر جهاد کشاورزی؛ استان فارس رتبه دوم تولید زیتون را در کشور دارد و از استان‌های مهم تولید زیتون در کشور به شمار می‌آید که بیش از ۱۲ هزار هکتار زیتون در استان فارس کشت شده است.

برومندی با اشاره به اینکه با این اقدام در واقع به توسعه تولید زیتون در کشور آنهم با یک نگاه دانش محور کمک می‌شود، خاطرنشان کرد: ما بیش از ۲۵میلیون تن محصولات باغبانی در کشور تولید می‌کنیم که یکی از گونه‌هایی که برای ما بسیار مهم است زیتون است.

او ادامه داد: حدود ۹۰ هزار هکتار زیتون در سطح کشور داریم و سالانه بیش از ۲۰۰هزارتن میوه زیتون و حدود ۱۷هزارتن روغن زیتون در کشور تولید می‌کنیم؛ یکی از برنامه‌های مهم در وزارت جهاد کشاورزی توسعه زیتون و آن هم توسعه پایدار زیتون در کشور است؛ براساس اسناد بالادستی برنامه اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب تکلیف داریم که در راستاس توسعه پایدار این محصول قرآنی تلاش کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: از آنجایی که ایران عضو شورای بین المللی زیتون است و  از کشورهای تولیدکننده زیتون در دنیا به شمار می‌رود، دعوت کردیم از غدیرا دبیرکل شورای بین‌المللی زیتون تا با حضورش در ایران از چند رویداد مهم بهره برداری کنیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=67743

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.