• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3
انجمن ورزش های همگانی هیئت ورزش های نابینایان و کم بینایان استان فارس

مناسب سازی شهری برای توسعه ورزش همگانی نابینایان و کم بینایان

  • کد خبر : 67666
  • 16 تیر 1402 - 11:48
مناسب سازی شهری برای توسعه ورزش همگانی نابینایان و کم بینایان
مناسب سازی شهری شاه کلید حضور نابینایان و کم بینایان در توسعه ورزش همگانی و بالابردن سرانه ورزشی و سلامت نابینایان

محمدرضا جعفری رئیس انجمن ورزش های همگانی نابینایان و کم بینایان استان فارس  در گفتگو با سحاب پرس اجرای مناسب‌سازی در شهرها را دارای ابعاد ورزشی ، فرهنگی و اجرایی می‌داند و عنوان می‌کند: خوشبختانه با تلاش و همکاری تمامی دستگاه‌ها امروز نگاه ورزشی، فرهنگی موثر و مداومی در این حوزه شکل گرفته است که زمینه را برای اجرا نیز مناسب می‌کند و به همین دلیل است که اکنون تمام مسوولان با مفهوم جامع مناسب‌سازی آشنا هستند.

جعفری با تاکید بر اجرای عدالت در حق معلولان با مناسب‌سازی شهری اظهار می‌کند: معلولان که مانند سایر شهروندان عوارض شهری پرداخت می‌کنند باید از خدمات مناسب برای تردد برخوردار باشند تا شاهد حضور و توانمندسازی آنها در جامعه باشیم.

وی باور دارد: تا معلول در جامعه به آسانی حضور نداشته باشد امکان توسعه ورزشی، اشتغال و توانمند شدن وی وجود ندارد و با مناسب‌سازی موثر، بی‌شک کاهش مشکلات روحی و روانی و افزایش بهره‌وری ورزشی و حتی اقتصادی در جامعه را در پیش خواهیم داشت.

وی افزود : در مناسب‌سازی ۳ اصل استقلال فردی، آزادی و امنیت معلول باید در نظر گرفته شود و خدمات نیز به گونه‌ای باشد که درگاه ورودی معلولان با سایر شهروندان تمایزی نداشته باشد تا بدین ترتیب معلول خود را از جامعه جدا نداند.
جعفری گفت : رویکرد گسترش مناسب سازی شهری برای توسعه ورزش همگانی نابینایان یک رویکرد انسانی است .
با پیگیری و دعوت از نابینایان توسط انجمن ورزش های همگانی دریافتیم عدم استقبال این عزیزان و خانواده ها از رویکرد های ورزشی که موجب انزوا و گوشه گیری بعضی از نابینایان شده است عدم مناسب سازی شهری منزل تا محل ورزش و هزینه های ایاب و ذهاب است .
با تعاملاتی و مطالبه گری که از شهرداری برای توسعه مناسب سازی و تسهیل ایاب و ذهاب معلولان شده است تعداد محدودی ون برای انتقال عزیزان نابینا و کم بینا و معلولان در نظر گرفته شده که جای تقدیر دارد، اما پاسخگوی نیاز افراد دارای معلولیت نیست و انتظار از شهرداری و شورای اسلامی این است که علاوه بر توسعه مناسب سازی شهری، در بحث خدمات شهری و ایاب و ذهاب معلولان خاصه نابینایان و کم بینایان تسهیگری و پیگیری بیشتری را داشته باشند .

قطعا توسعه ورزش همگانی باعث نشاط اجتماعی خواهد شد و توسعه ورزش همگانی نابینایان و کم بینایان استان فارس باعث کشف استعداد های جدید ورزشی برای کسب افتخارات بیشتر در میادین کشوری و بین المللی خواهد بود .

جعفری در ادامه گفت : در جلساتی که با دکتر مرادپور ریاست محترم هیئت ورزش های نابینایان و کم بینایان استان فارس داشتیم تاکید ایشان بر رویکرد توسعه فراگیر ورزش نابینایان و کم بینایان استان فارس است و انجمن ورزش های همگانی تمام تلاش خود را برای حضور گسترده نابینایان و کم بینایان بکار بسته است .
برگزاری مسابقات ورزشی آنلاین و حضوری ، تولید محتواهای مجازی ، پیگیری و مطالبه گری برای توسعه ورزش نابینایان و کم بینایان، تعاملات بین بخشی جذب خیرین ورزشی ، اجرای پویش های ورزشی، فرهنگی ، اجتماعی و مناسبتی بخشی از فعالیت انجمن ورزش های همگانی نابینایان و کم بینایان استان فارس است.
با عنایت به منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی ) برای توسعه نشاط و امید آفرینی اهتمام خود را برای توسعه ورزش همگانی نابینایان و کم بینایان استان فارس بکار بسته است.

وی در خاتمه از خیرین و خیراندیشان درخواست کرد تا در کنار انجمن ورزش های همگانی نابینایان و کم بینایان برای توسعه ورزش، نشاط اجتماعی و ایجاد انگیزه گام بردارند حامی این عزیزان باشند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=67666

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.