• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3
دبیر شورای معاونان قوه قضاییه؛

عملکرد دادگستری فارس قابل قدردانی است

  • کد خبر : 67560
  • 16 تیر 1402 - 6:03
عملکرد دادگستری فارس قابل قدردانی است
مدیرکل امور استان‌ها و سازمان های تابعه در معاونت اول و دبیر شورای معاونان قوه قضاییه در پایان فعالیت سه روزه هیئت بازرسی ویژه قوه قضائیه گفت: دادگستری فارس عملکرد قابل قدردانی در شاخص های چهارده گانه برنامه های تحولی قوه قضائیه دارد.

دکتر یدالله موحد با بیان بر اینکه روند رو رشد اجرای برنامه های سند تحول قضایی و شاخص های تعریف شده در ارزیابی ها  در استان فارس زمینه معرفی حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای موسوی به عنوان مدیر برتر ملی قوه قضائیه را فراهم کرد گفت: دیدگاه مسئولان عالی قوه قضائیه تأکید بر ادامه و استمرار سیاست های اجرایی رئیس کل دادگستری در مجموعه قضایی فارس به عنوان یکی از استان های مهم و استراتژیک کشور است .

به گزارش سحاب پرس و به نقل از دادگستری فارس، موحد در ادامه به بازدید سه روزه هیت بازرسی اعزامی از حوزه معاونت راهبردی قوه قضائیه از کلیه حوزه های قضایی استان و مجموعه صف و ستاد دادگستری استان اشاره کرد و افزود: نتایج  حضور بازرسان عالی قوه قضائیه در جلسات مجزایی با محوریت سازمان های وابسته به قوه قضائیه در استان و همچنین دادگستری کل بررسی گردید و رضایتمندی کاملی از عملکردها مرتبط با برنامه های تحولی قوه قضائیه در این بازدید ها احراز شد و با بررسی کمبودها و نیازمندی های استان تلاش خواهیم کرد روند مثبت عملکردی مجموعه قضایی فارس را تقویت کنیم.

دبیر شورای معاونان قوه قضاییه با بیان اینکه این بازرسی مقدمه سفر آتی رئیس قوه قضائیه به استان فارس است ضمن بر شمردن شاخص های چهارده گانه یکی از عمده ترین اقدامات انجام  شده در جهت  هوشمند سازی و توسعه دادرسی الکترونیک را حذف پرونده های فیزیکی خواند و بیان داشت در این شاخص نیز دادگستری فارس در ارزیابی هفته قوه قضائیه به عنوان استان برتر در کشور معرفی شده است.

مدیر کل امور استان‌ها در معاونت اول قوه قضاییه همچنین به صلح و سازش و فصل خصومت ، کنترل و کاهش وقوع جرائم ، اقدمات ویژه انجام شده در حوزه پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم اشاره و خاطر نشان کرد: هر یک از حوزه های بیان شده دارای ابتکارات و نوآوری های بوده که می تواند به عنوان طرح های ملی در کل استان ها مورد بهره برداری قرار گیرد.

موحد همچنین به بهبود وضعیت کمی پرونده ها در سالهای اخیر و اتقان آراء قضایی نیز اشاره کرد و افزود: یکی از محورهایی که با حمایت رئیس کل  دادگستری استان و قضات فارس به بهترین شکل انجام شده است ارتقاء وضعیت زندان ها و همچنین استفاده ثمر بخش از آراء جایگزین حبس ونظارت های تحت سامانه محکومان از طریق پابند الکترونیکی است.

وی به کارنامه درخشان چند سال اخیر دادگستری فارس در برخورد با فساد نیز اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: مبارزه قاطع و بی اغماض با فساد بسیاری از شاخص های اصلی در ارتقاء عملکرد سازمانی را تحت تأثیر قرار می دهند که در این حوزه عملکرد مناسب دادگستری فارس بوده است.

این مقام مسئول در معاونت اول قوه قضاییه به شاخص مردمی سازی و جلب رضایتمندی مردم نیز اشاره کرد و حضور مستمر رئیس کل دادگستری و اعضای شورای قضایی استان در ملاقات های مردمی و پیگیری درخواست های عمومی را ستودنی خواند و گفت: نتیجه و محصول همه  اقدامات باید منجر به رضایتمندی عمومی شود که این شاخص و مؤلفه مهم در استان فارس چشمگیر است .

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=67560

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.