• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

هفت مصوبه برای توسعه “گراش”/آبخیزداری با همراهی خیرین و سرمایه‌گذاران

  • کد خبر : 67514
  • 14 تیر 1402 - 21:20
هفت مصوبه برای توسعه “گراش”/آبخیزداری با همراهی خیرین و سرمایه‌گذاران
سفر استاندار و جمعی از مدیران ارشد فارس به شهرستان گراش، هفت مصوبه در بخش‌های مختلف برای توسعه این شهرستان جنوبی فارس به دنبال داشت و در بخشی از این سفر، بر لزوم اجرای طرح‌های آبخوان‌داری و آبخیزداری برای تامین منابع آب مورد نیاز شهروندان تاکید شد.

محمدهادی ایمانیه، استاندار چهارشنبه ۱۴ تیر با همراهی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، آب منطقه‌ای، جهادکشاورزی و جمعی دیگر از مدیران ارشد فارس، به شهرستان گراش در جنوب این استان سفر کرد.

استاندار فارس، در حاشیه جلسه شورای اداری گراش گفت: سفر سال گذشته به این شهرستان، ۲۳ مصوبه داشت که این مصوبات پیشرفت ۶۰ درصدی داشته است.

ایمانیه گفت: مصوبات باقیمانده مورد بررسی قرار گرفت و تلاش شد که موانع و مشکلات موجود بر سرراه اجرای این مصوبات برطرف و روند کار تسریع شود.

او در خصوص طرح نهضت ملی مسکن گراش گفت: در این شهرستان، افزون بر۲۳۰۰ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن واجد شرایط شناخته شده‌اند و برای حدود ۲ هزار واحد، زمین تامین شده است.

ایمانیه با بیان اینکه گراش از شهرستان‌هایی‌ست که در تامین مسکن اقدامات خوبی داشته است، ادامه داد: همچنین برای ۱۱۰۰ واحد توسط شهرداری پروانه ساخت صادر شده و ۱۶۸ واحد نیز به مرحله احداث سقف رسیده است.

ایمانیه گفت: با توجه به اینکه پروژه‌های ساخت مسکن در کل کشور با کمبود اعتبار مواجه شده بودند امیدواریم با توجه به دستور رئیس جمهور در جلسه یکشنبه هفته گذشته هیئت دولت با استانداران مبنی بر پیگیری اجرای قانون و برنامه‌های دولت در این حوزه، شاهد تحرک بیشتر در این زمینه باشیم.

وی ادامه داد: همچنین امیدواریم با تصمیم جدید شورای پول و اعتبار مبنی بر کاهش سود تسهیلات مسکن از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد شاهد رونق هرچه بیشتر در اجرای پروژه‌های مسکن باشیم.

اجرای طرح‌های آبخیزداری با مشارکت خیران و سرمایه‌گذاران

استاندار فارس همچنین در جمع خیرین حوزه آبخیزداری و آبخوان‌داری جنوب فارس نیز گفت: یکی از بهترین روش‌های نگهداشت آب، که وجود آن عنصری با اهمیتی محسوب می‌شود، اجرای طرح‌های آبخیزداری است. نبود برنامه‌ریزی و تدبیر در این حوزه، کشور را با مسائلی همچون خشکسالی یا سیل مواجه می‌کند.

ایمانیه با اشاره به بالا بودن هزینه احداث سد و پائین بودن اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح‌های آبخیزداری، از آمادگی فرمانداران شهرستان‌های جنوبی برای همکاری با خیرین و سرمایه‌گذاران در این زمینه خبر داد.

او افزود: تمام شهرستان‌های جنوب استان آمادگی دارند تا با خیرین حوزه آبخیزداری و آبخوان‌داری همکاری کنند؛ با احداث آبخیزداری می‌توانیم نسبت به ایجاد گلخانه در زمین‌های پایین دست آن اقدام کنیم و زمینه‌ی افزایش بهره وری و ایجاد اشتغال را مهیا کنیم.

ایمانیه خاطرنشان کرد: اگر به داد آب استان برسیم، سایر مشکلات مرتبط نیز حل می شود. وظیفه قانونی اخلاقی و شرعی ماست در این زمینه کمک کنیم؛ همواره و به صورت کامل در کنار شما هستیم.

استاندار فارس با اشاره به نگاه ویژه ریاست جمهوری به اجرای این طرح‌ها در کشور، گفت: امسال با نگاه ویژه دولت سیزدهم و همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام اعتبار قابل توجهی در این زمینه پیش بینی شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=67514

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.