• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
5
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس؛

پیش‌بینی اعتبار ۵۰۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت بیمارستان بنیاد شهید شیراز

  • کد خبر : 67253
  • 11 تیر 1402 - 19:07
پیش‌بینی اعتبار ۵۰۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت بیمارستان بنیاد شهید شیراز
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با اشاره به برنامه‌ریزی برای احداث یک بیمارستان ۶۰۰ تختی در جنوب غرب شیراز ویژه جامعه ایثارگر، گفت: پنج هزار میلیارد تومان اعتبار برای ساخت و تجهیز این بیمارستان پیش‌بینی شده است.

سردار ابراهیم بیانی یکشنبه ۱۱ تیرماه در یک کنفرانس خبری ضمن بیان اینکه در فارس غیر از انتشار کتاب و بیان شفاهی هنرهای مختلف برای تبیین شهدا و جانبازان به کار گرفته شده است، گفت: تالیف دو کتاب فاخر، برگزاری نمایشگاه منطقه‌ای هنرهای تجسمی با حضور هنرمندان هفت استان کشور و توانمندسازی نویسندگان نوقلم و استفاده از ظرفیت آنها در ترویج فرهنگ شهید و شهادت از برنامه‌های امسال بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس است.

خاطره‌نگاری ۱۵ هزار خانواده شهید در فارس

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس در خصوص ثبت و ضبط خاطرات جانبازان، آزادگان و والدین شهدا، گفت: این فرآیند در استان از سال گذشته با ضبط خاطرات ۲ هزار خانواده سرعت گرفته و امسال نیز با تشکیل قرارگاه جهادی و افزایش شمار تیم‌های مصاحبه‌گر شتاب بیشتری گرفته است.

بیانی افزود: امید است در پایان سال خاطره نگاری از ۱۵ هزار خانواده شهید و ایثارگران و جانبازان به سرانجام برسد.

او یادآور شد: استان فارس ۴۲ هزار جانباز، ۲هزار و ۲۳۰ آزاده و ۱۵ هزار شهید دارد که خاطره نگاری کمتر از نیمی از آنها باقیمانده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با بیان اینکه مجموعه توانبخشی سلمان ویژه خدمت‌رسانی به جانبازان ۷۰ درصد قطع نخاعی از نظر ساختمان شرایط مناسبی ندارد، از پیشرفت ۵۰ درصدی ساختمان جدید و تکمیل آن تا پایان امسال خبر داد.

بیانی افزود: بیمارستان اعصاب و روان جنت کنونی شایسته پذیرش این جانبازان نیست و فضای جدید این بیمارستان با پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصد در دست اجرا است، با تکمیل این طرح، ظرفیت پذیرش بیمارستان جنت از ۴۵ به ۱۰۰ تخت افزایش پیدا می‌کند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس بیان کرد: احداث یک بیمارستان ۶۰۰ تختی در جنوب غرب شیراز پیش بینی شده که تا دو ماه آینده کلنگ‌زنی می‌شود.

بیانی عنوان کرد: پنج هزار میلیارد تومان اعتبار برای ساخت و تجهیز این بیمارستان پیش‌بینی شده که باید از محل اعتبارات بنیاد شهید و دیگر اعتبارات دولتی تامین شود.

تکمیل بیمارستان بنیادشهید شیراز طی ۶ سال

او با بیان اینکه این پروژه طی پنج تا شش سال تکمیل می‌شود، اضافه کرد: ۱۰۰ تخت این بیمارستان در اختیار جانبازان اعصاب و روان استان فارس قرار می‌گیرد و دیگر بخش‌های آن در قالب بخش‌های تخصصی در اختیار عموم مردم و جامعه شاهد و ایثارگر قرار می‌گیرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس گفت: قرار است امسال ۸۰۰۰ نفر از جامعه هدف این اداره کل با مشارکت خانواده‌ها و پرداخت تسهیلات به عتبات عالیات مشرف شوند که تا کنون ۱۰ کاروان اعزام شده است.

بیانی با اشاره به اجرای طرح سپاس در فارس، افزود: بر این اساس ۵۰ هزار خانواده شاهد و ایثارگر استان مورد بازدید حضوری، قدردانی و رسیدگی قرار می‌گیرند.

او در ادامه با بیان اینکه به درصد جانبازی آسیب دیدگان حادثه تروریستی شاهچراغ (ع) باید با دید علمی نگاه کرد، گفت: پنجشنبه هفته جاری کمیسیون تخصصی جانبازان این حادثه برگزار و پیش بینی می‌شود رای پنج درصدی آرتین سرایداران مورد تجدید نظر قرار گیرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=67253

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.