• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
نماینده ولی فقیه در فارس؛

دولت سوئد باید پاسخگوی هتک حرمت قرآن باشد

  • کد خبر : 67069
  • 09 تیر 1402 - 20:54
دولت سوئد باید پاسخگوی هتک حرمت قرآن باشد
نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به حرکت ناپسند و غلط هتک حرمت قرآن در کشور سوئد، تاکید کرد که دولت آن کشور باید این غفلت و کار غلط را جبران کرده و پاسخگو باشد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه نهم تیرماه شیراز با بیان اینکه تقوا زمینه ساز نجات آخرت و دنیای ما خواهد بود، گفت: متاسفانه در سوئد که یک کشور اروپایی است، به ادعای آزادیخواهی و لیبرالیزم، یک خطای بزرگ و هتک حرمت به قرآن کریم رخ داده، این رفتار مورد تنفر همه مسلمانان و از نظر آزادیخواهی هم غلط است.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: اهانت به قرآن موجب ناراحتی مسلمانان و نشانه‌ای از نادانی دولت سوئد است.

آیت الله دژکام ادامه داد: این کار نازیبا و زشت از نظر تمام مسلمانان و امت اسلامی محکوم است و ما از دولت سوئد می‌خواهیم که یا جبران کند یا پای تبعات آن بایستد.

او اضافه کرد: امروز ٩ تیرماه، مصادف با سالروز قیام مردم عراق علیه اشغال انگلیسی‌هاست. رهبر عراقی‌ها در این قیام، مرجع تقلید میرزا محمد تقی شیرازی بود. مقرر شده با همکاری عوامل حرم امام حسین(ع) در شیراز برنامه‌ای برای بزرگداشت ایشان برگزار شود.

نماینده ولی‌فقیه در فارس همچنین خواستار راه‌اندازی یک دبیرخانه دائمی برای بزرگداشت علما و بزرگان استان فارس و شیراز شد.

آیت‌الله دژکام همچنین گفت: شهرداری در هویت فرهنگی شیراز به صورت ویژه باید نقش آفرینی کند. به عنوان مثال؛ دسترسی به حرم مطهر شاهچراغ(ع) سالهاست که جای بحث دارد و کم لطفی‌هایی می‌شود که باید پاسخ چرایی آن را خود مسئولان جست و جو کنند.

او در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه به موضوع امامت و ولایت به عنوان پایه نظام اسلامی و جمهوریت؛ اشاره و خاطرنشان کرد: در علم اصول و روش شناسی فقه، وصف عنوانی یک مفهوم دارد.

نماینده ولی‌فقیه در فارس ادامه داد: وقتی ولایت پیدا می‌شود، استقلال اسلامی مطرح می‌شود و وقتی در نظم نوین جهانی از ایران به عنوان یک قدرت در منطقه خاورمیانه صحبت به میان می‌آید، دشمنان در هراس می‌شوند.

آیت‌الله دژکام اضافه کرد: اساس ولایت در غدیرخم، همه نقشه‌های منافقین را در هم پیچیده است.

او با بیان اینکه تبلیغ غدیر وظیفه تک تک مسلمانان است، گفت: برای این تبلیغ مسلما راهها و روش های متعددی در این باره وجود دارد که برپایی جشن، توزیع غذای گرم بین نیازمندان و…از جمله راههای تبلیغ غدیر است.

امام جمعه شیراز یادآور شد: سال گذشته در شیراز ۶٧ هزار پرس غذا به نام امیرالمومنین(ع) توزیع شد.

آیت‌الله دژکام از همه شهروندان برای حضور در جشن ظهر روز جمعه هفته آینده نماز جمعه همزمان با عید غدیر در حرم مطهر شاهچراغ(ع) دعوت کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=67069

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.