• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس؛

استفاده از الگوهای موفق برای مردمی‌سازی حکمرانی ضروری است

  • کد خبر : 67061
  • 09 تیر 1402 - 17:37
استفاده از الگوهای موفق برای مردمی‌سازی حکمرانی ضروری است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، با اشاره به اینکه الگوهای موفق برای مردمی‌سازی حکمرانی در کشور وجود دارد، لزوم استفاده از آنها را متذکر شد.

اسماعیل قزل سفلی در جلسه مردمی سازی که با حضور معاون رییس جمهور در امور مجلس برگزار شد، گفت: انسجام اجتماعی و حرکت‌های مردمی لازمه تحقق تمدن سازی اسلامی است.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از استانداری فارس، قزل‌سفلی گفت: حلقه‌های میانی در بسترسازی این مسیر نقش عمده‌ای می‌توانند ایفا کنند و در گام دوم انقلاب باید در حوزه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بعنوان حلقه وصل بین مردم و حاکمیت بستر مردمی سازی حکمرانی را به وجود بیاورند.

او ضمن بیان اینکه الگوهای موفق زیادی در زمینه مردمی سازی وجود دارد، ادامه داد: بطور مثال در حوزه اقتصادی، صندوق‌های قرض الحسنه اشتغالزا، الگوی موفق مردمی سازی هستند به گونه‌ای که در روستاهای هدف استان مردم این صندوق‌های قرض الحسنه را مدیریت می‌کنند.

قزل‌سفلی گفت: مردم برای مشاغل خرد خانگی و برای بهبود معیشت خود، در بسیاری از روستاها این مسیر را در پیش گرفتند و با کمک و تسهیلاتی که دولت ارایه می کند، تقویت می‌شوند.

او ادامه داد: در حوزه محرومیت زدایی آبرسانی در استان فارس هم گروههای جهادی بعنوان یکی از حلقه‌های میانی با قوت وارد شدند و اثر ماندگاری از پیشرفت از خود به جای گذاشتند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس عنوان کرد: در حوزه اجتماعی و در عرصه مقابله با اعتیاد این گروههای مردمی بودند که خوش درخشیدند. در کرونا هم همین‌ها پرچم دار کمک به مردم بودند و در روزهای سخت کرونایی در کنار مردم بودند.

قزل‌سفلی تاکید کرد: امروز دولت بیش از گذشته به این استفاده از این ظرفیت‌های بی بدیل برای مردمی سازی حکمرانی نیاز دارد. حلقه‌های میانی هم باید با الگوسازی در عرصه‌های مختلف دولت را برای استفاده از این ظرفیت مجاب کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=67061

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.