• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

اتاق بازرگانی فارس آماده همکاری برای صادرات محصولات موسسه رازی است

  • کد خبر : 66996
  • 07 تیر 1402 - 22:08
اتاق بازرگانی فارس آماده همکاری برای صادرات محصولات موسسه رازی است
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس، آمادگی این مجموعه را برای همکاری در زمینه صدور محصولات تولید شده موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌ رازی جنوب کشور، اعلام کرد.

محمدصادق حمیدیان چهارشنبه ۷ تیر در دیدار با رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم رازی جنوب کشور، این مرکز را یکی از نقاط قوت استان فارس دانست که در گمنامی تلاش‌های اثرگذاری داشته است و گفت: تولیدات این موسسه به ویژه در زمینه واکسن‌های دامی و انسانی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و باید با اخذ گواهینامه‌های بین‌المللی صادرات این محصولات تسهیل شود.

وی با بیان اینکه موسسه رازی، فعالیت های گسترده تولیدی و تحقیقاتی داشته و ظرفیت ایجاد بازارهای صادراتی جدید را دارد، افزود: تبادل همکاری، انعقاد تفاهم نامه و مطرح شدن به عنوان یک مرجع علمی دارای گواهینامه بین المللی می تواند کمک شایانی به توسعه صادرات محصولات دانش بنیان این مجموعه داشته باشد.

حمیدیان خاطرنشان کرد: همچنین مراکز مصرف بزرگی در حوزه تولیدات و محصولات موسسه رازی در استان فارس وجود دارد که این موسسه بتواند با واحدهای تولیدی استان ارتباط برقرار کند، می توان در حوزه تامین نهاده‌های مورد نیاز واحدهای دامپروری، صادرات و ارزآوری اقدامات خوبی انجام شود.

رئیس اتاق بازرگانی فارس همچنین با اشاره به تولید دانش فنی و تکنولوژی در موسسه رازی شیراز، اضافه کرد: با هدف توسعه و پیشرفت نیاز است این موسسه در حوزه ایده پردازی قدم های فراتری بردارد و با ساز و کار مشخص از ایده‌پردازان حمایت کند که ایده‌های خوبی در سطح اجتماع به ویژه شرکت‌های دانش بنیان استان وجود دارد که موسسه رازی می تواند آنها را به مرحله بلوغ و شکوفایی برساند.

وی گفت: اتاق بازرگانی فارس آمادگی همکاری برای معرفی و برگزاری جلسه با حضور تولیدکنندگان، صادرکنندگان و واحدهای فن آور استان، برای تجاری سازی محصولات و دانش فنی، ارتباط با هیئت‌های تجاری خارجی، برگزاری تور بازدید با حضور فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران، انعقاد تفاهم نامه با همتایان در کشورهای دیگر را دارد و تلاش می‌کند بستر مناسبی برای ارزآوری این موسسه ایجاد شود.

حمیدیان با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان در بسیاری از بخش‌ها، ایده‌های مطلوب و اثرگذاری دارند، گفت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس می‌تواند به منزله یک پل ارتباطی برای تجاری‌سازی و تبدیل ایده‌ها به محصول و بازاریابی ….محصولات عمل کند.

موسسه سرم سازی رازی شیراز معین تولید واکسن آبزیان در کشور است

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی شعبه جنوب کشور با مرکزیت شیراز نیز گفت: فعالیت‌ها در این موسسه رازی شامل سه بخش تحقیقات، تولید و تضمین کیفیت است که در حوزه انجام کارهای علمی تفاهمنامه‌هایی با مراکز علمی و دانشگاهی نظیر دانشکده دامپزشکی شیراز و دانشگاه آزاد داریم.

دکتر علی شیرازی نژاد با بیان اینکه با سیاست‌گذاری‌های انجام شده در کشور تمرکز فعالیت‌های این موسسه در شیراز در کمیته آبزیان کشور است، افزود: در حال حاضر این موسسه مشغول ساخت واکسن در حوزه آبزیان است و امیدواریم امسال از این تولید منحصر به فرد رونمایی کنیم.

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه شیراز اضافه کرد: دانش و نیروی تخصصی موجود در فارس، زبانزد کشور و منحصربه‌فردست و با افتخار اعلام می کنیم برخی از واکسن های موسسه رازی کشور با بهره مندی از دانش بومی این استان تولید شده است.

وی با بیان اینکه موسسه رازی شیراز با توجه به داشتن مجوز GMP در امر واکسن سازی می تواند در حوزه صادرات نیز اقدامات خوبی انجام دهد، ادامه داد: از همکاری با اتاق بازرگانی فارس و بخش صنعت استان استقبال می کنیم و باور داریم به دلیل وجود پتانسیل های بالا، کارهای خوبی می شود در این موسسه در شیراز انجام داد.

شیرازی‌نژاد با بیان اینکه موسسه رازی شیراز، در حوزه دامپزشکی و پزشکی فعال است و بسیاری از فعالیت‌هایش رویکردی بین‌المللی دارد، گفت: باور داریم تولیدات داخلی در بسیاری از بخش ها به مراتب بهتر از نمونه خارجی است و در این زمینه نگاه ها باید تغییر کند.

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم رازی شیراز اضافه کرد: سیاست های کلی کشور حرکت به سمت شرکت های دانش بنیان و استفاده از پتانسیل‌های موجود در این زمینه است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=66996

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.