• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس؛

امسال سعی کنیم دانش‌آموز بازمانده از تحصیل نداشته باشیم

  • کد خبر : 66948
  • 07 تیر 1402 - 7:05
امسال سعی کنیم دانش‌آموز بازمانده از تحصیل نداشته باشیم
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس بر لزوم تلاش آموزش و پرورش استان برای آنکه هیچ کلاسی بدون معلم و دانش آموزی بازمانده از تحصیل نباشد، تاکید کرد.

اسماعیل قزل‌سفلی سه‌شنبه ۶ تیر در جلسه شورای آموزش و پرورش فارس، نقش این نهاد در معماری آینده انقلاب اسلامی را بی‌بدیلی دانست و گفت: آموزش و پرورش رکن اصلی و اساسی تربیت در جامعه است.

قزل‌سفلی با بیان اینکه سیاست ها و راهبردها باید ذیل سند تحول بنیادین باشد تا در مسیر صحیح حرکت کنیم، افزود: جوانان ما که در عرصه علمی افتخار آفرینی می کنند از دل آموزش و پرورش بیرون آمده‌اند.

او معلمان را نیروهای انقلابی توصیف و بر لزوم تلاش برای ارتقاء منزلت اجتماعی و معیشت آنان تاکید و اضافه کرد: معلمان باید برای عمق بخشیدن به هویت دینی، اسلامی و شخصیت ملی دانش آموزان تلاش کنند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش باید تلاش کند ابتدای مهر امسال، حتی یک کلاس هم بدون معلم نماند و هیچ دانش‌آموزی بازمانده از تحصیل نباشد.

سرپرست معاونت سیاسی استانداری فارس گفت: امروزه تاثیر همسالان به مراتب بیشتر از معلم شده است لذا باید در این زمینه برنامه ریزی دقیق و هدفمندی انجام شود.

قزل‌سفلی گفت: طرح تربیت بدون توقف، ویژه اوقات فراغت دانش آموزان، با اقدام قرارگاهی و هم افزایی دستگاه‌های مرتبط تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

او با بیان اینکه آموزش مادران دانش آموزان با رویکرد تربیتی باید در دستور کار مدارس قرار گیرد، ادامه داد: از برگزاری اردوهای جهادی دانش آموزی حمایت می کنیم و پیوست تربیتی اردوها را ضروری می دانیم.

قزل سفلی بر لزوم وجود رویکرد تربیتی در تمامی برنامه های آموزش و پرورش تاکید و اضافه کرد: در گزینش معلمان معارف در آموزش و پرورش نهایت دقت صورت گیرد تا نیروهای توانمندی وارد این حوزه شوند و در پاسخ به شبهات دانش آموزان نیز توانا باشند.

افتتاح آموزش و پرورش شهر جدید صدرا/ افزایش پذیرش دانشگاه فرهنگیان

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز گفت: شورای هماهنگی تعلیم و تربیت استان با حضور ادارات کل آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دانشگاه فرهنگیان، نوسازی مدارس و بامحوریت آموزش و پرورش تشکیل شده است و مسائل تربیتی مشترک دستگاه های عضو را پیگیری می کند.

محمدخلیل عسکری، از ورود جدی به لباس فرم دانش‌آموزی با همکاری استانداری خبر داد و گفت: برای پاسخ به  شبهات دینی دانش آموزان و پیشگیری از طرح شبهات انحرافی در مدارس، دوره های ضمن خدمت ویژه دبیران دینی پیش بینی شده و در حال اجرا است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: علی رغم نقشه هایی که برای ایجاد ناامنی وبی اعتبار کردن امتحانات پایان سال طراحی شده بود، با مدیریت خوب حوزه سنجش آموزش و پرورش فرآیند برگزاری امتحانات پایانی به خوبی انجام شد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: دررویکرد جدید، تلاش داریم در آموزش و پرورش، فرهنگ مطالبه گری جایگزین پاسخگویی شود.

وی ادامه داد: باتوجه به افزایش آمار پذیرش دانشجو معلمان، رفع مشکل فضاهای آموزشی دانشگاه فرهنگیان را در دستور کار داریم.

عسکری گفت: با پیگیری‌های چهار نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی و همت دولت مردمی سیزدهم، اداره آموزش و پرورش شهر صدرا در غرب شیراز، به زودی استقرار می یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین گفت: در راستای فرهنگ سازی در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی، جشنواره کشوری نوجوان سالم در شیراز برگزار خواهد شد.

در این جلسه به اجرای طرح شهید عجمیان در ۶۰۰ مدرسه فارس با هدف شاداب سازی اشاره و پیگیری اجرای طرح «تربیت بدون توقف» در بیش از سه هزار پایگاه تابستانی اوقات فراغت و پیگیری دریافت مجوز برگزاری مسابقات قرآن دانش آموزان جهان اسلام به میزبانی شیراز، مطرح شد.

انتهای پیام

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=66948

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.