• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3
مدیرعامل شرکت سیمان سفید نی‌ریز؛

محصولات سیمان سفید نی‌ریز به ۱۲ کشور صادر می‌شود

  • کد خبر : 66565
  • 03 تیر 1402 - 15:54
محصولات سیمان سفید نی‌ریز به ۱۲ کشور صادر می‌شود
مدیرعامل شرکت سیمان سفید نی‌ریز با بیان اینکه انواع محصولات این شرکت به ۱۲ کشور صادر می‌شود، خاطرنشان کرد که سال گذشته، این صنعت سه میلیون و ۸۰۰ هزار دلار ارزآوری داشته و امسال پیش بینی افزایش شده است.

داود اکبری شنبه سوم تیرماه در جمع خبرنگاران بیان کرد: مجموعه صنعتی سیمان سفید نی‌ریز با ظرفیت تولید ۱۵۷ هزار و ۵۰۰ تن کلینکر سفید و ۱۷۵ هزار تن سیمان سفید در سال ۱۳۷۵ به بهره برداری رسید و در حال حاضر با وجود ۱۰ کارخانه تولید سیمان سفید در کشور، ۱۰ درصد ظرفیت تولید کلینکر ایران را به خود اختصاص داده است.

او با بیان اینکه که اکنون ۲۵۰ نفر به شکل مستقیم و بیش از ۱۰۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم در این مجموعه مشغول به کار هستند، گفت: چشم‌انداز این صنعت، توسعه پایدار و رسیدن به سطح سه تولیدکننده صنعتی برتر کشور است.

اکبری با اشاره به اینکه این شرکت صادرات محور است، گفت: سال ۱۴۰۱ محصولات این کارخانه به ۱۲ کشور امارات، قطر، عمان، عراق، افغانستان، تاجیکستان، ازبکستان، ارمنستان، ترکمنستان، تانزانیا، سریلانکا و کره جنوبی صادر شده است.

او با بیان اینکه این مجموعه تولیدی تنها کارخانه سیمان کشور است که محصولاتش به کره جنوبی صادر شده است، گفت: نکته جالب توجه اینکه سیمان نی‌ریز برای صادرات به کره جنوبی با اسپانیا رقابت می‌کند.

مدیرعامل شرکت سیمان سفید نی‌ریز ادامه داد: سال گذشته این صنعت به عنوان شرکت برتر و برگزیده در توسعه بازارهای صادراتی از طرف انجمن کارفرمایان صنعت سیمان در کشور معرفی و طی چند سال گذشته به عنوان شرکت صادر کننده برتر در استان فارس معرفی شده است.

اکبری خاطرنشان کرد: سال گذشته این شرکت حدود سه میلیون و۸۰۰ هزار دلار ارزآوری داشته و پیش‌بینی می‌شود امسال این رقم افزایش یابد.

او افزود: این شرکت موفق به اخذ کد CE اروپا و همچنین اخذ استاندارد BIS کشور هندوستان شده و در آینده نزدیک سیمان این شرکت به کشور هندوستان نیز صادر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت سیمان سفید نی‌ریز عنوان کرد: علیرغم اینکه از مرکز کشور فاصله داریم اما به دلیل کیفیت بالا، محصولات این شرکت در سال ۱۴۰۱ به ۲۸ استان تحویل شده است.

اکبری در خصوص سهامداران هم گفت: این شرکت با استراتژی در نظر گرفته از قبیل مدیریت اثربخش هزینه‌ها، تولید بهره ور، مشتری مداری مدیریت انرژی و کیفیت مطلوب سعی کرده است که سود حداکثری را کسب و در زمان‌های مقرر شده سود سهامداران را پرداخت کند.

مدیرعامل شرکت سیمان سفید نی‌ریز همچنین به مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت اشاره و یادآور شد: برگزاری پیاده روی همگانی، همکاری با شبکه بهداشت و درمان شهرستان در ایام پاندمی کرونا، اطفای حریق منطقه، کمک‌های بلاعوض که در مجمع عمومی مصوب می‌شود، ایجاد خیریه امام علی (ع)، ایجاد موکب و حضور فعال در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی، کمک به اورژانس جاده‌ای، حضور فعال در همایش‌های زیست محیطی و … از جمله این موارد بوده است.

اکبری تصریح کرد: در اصلاح الگوی مصرف آب با توجه به شرایط خشکسالی و کمبود منابع آب منطقه موفق شده‌ایم آبهای سطحی ناشی از بارندگی‌های فصلی را در مخازن ساخته شده موجود هدایت و در خط تولید قرار دهیم.

او به رکوردزنی‌های کارخانه در عرصه‌های مختلف اشاره و بیان کرد: در سال ۱۳۹۹ که توسط مقام معظم رهبری بنام سال جهش تولید نام گذاری شده بود، این شرکت موفق شد رکورد ۲۵ ساله میزان مصرف انرژی را به ۱۳۲کیلو وات بر تن ساعت کاهش دهد و در همان سال موفق به رکورد شکنی فروش سیمان و کلینکر به میزان ۱۹۴.۰۰۰ تن پس از ۲۵ سال شپ. همچنین در سال ۱۴۰۱ رکورد توقفات به ۲۵ روز رسید در حالی‌که میزان استاندارد توقف در کارخانجات سیمان مشابه ۳۵ روز در سال است.

مدیرعامل شرکت سیمان سفید نی‌ریز همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران پیرامون مشکلات و موانع موجود، اهم مشکلات را محدودیت‌های مصرف برق در ماه‌های گرم سال، مشکلات انتقال ازر از برخی بازارهای صادراتی به داخل کشور و عدم پیشرفت متناسب با ناوگان حمل و نقل عنوان و اظهار کرد: سال گذشته با تعامل، همکاری و هماهنگی مناسب با شرکت برق منطقه‌ای فارس، مشکلات ناشی از محدودیت برق به حداقل رسانده شد و امید است امسال نیز مجددا با همکاری و تعامل مناسب با شرکت برق منطقه‌ای استان مشکلی در روند تولید این مجموعه وارد نشود. در خصوص مشکل حمل و نقل هم پیشنهاد شد با پیگیری و هماهنگی مسئولین استان اتصال شهرستان به خطوط ریلی تسریع شود.

اکبری با بیان اینکه این شرکت همواره در سال‌های گذشته بعنوان یکی از شرکت‌های صنعتی پیش رو و برتر استان و کشور در تمام زمینه‌ها معرفی شده است، گفت: بخشی از این تندیس‌ها شامل چهار دوره واحد برگزیده صنعت سبز که دو دوره آن برگزیده کشوری بوده، واحد برتر صادرات کشور، واحد برتر توسعه بازارهای صادراتی کشور، کسب پنج دوره تندیس طلایی رعایت حقوق مصرف کننده گان فارس، هشت دوره واحد نمونه صادر کننده فارس، هشت دوره واحد شایسته و نمونه استاندارد استان فارس، هشت دوره واحد نمونه صنعتی استان، کسب لوح سیمین پنجمین همایش ملی کیفیت، کسب تندیس جشنواره ملی حاتم، مدیر برتر استان در همایش ایمنی و بهداشت، دو دوره مدیر برتر شهرستان، و … است.

انتهای رپرتاژآگهی

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=66565

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.