• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
2
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس؛

دستاوردهای دستگاه قضایی تبیین بشود/ رشد اقتصادی تولیدمحور‌ فارس نیازمند برنامه‌های تحولی است

  • کد خبر : 66499
  • 02 تیر 1402 - 8:04
دستاوردهای دستگاه قضایی تبیین بشود/ رشد اقتصادی تولیدمحور‌ فارس نیازمند برنامه‌های تحولی است
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در دیدار با رئیس‌کل دادگستری فارس نسبت به اهمیت اجرایی شدن سند تحول قضایی، تبیین دستاوردهای دستگاه قضا و تداوم مانع‌زدایی‌ها در بخش کشاورزی و دامپروری تاکید کرد.

محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی در دیدار امروز خود با رئیس‌کل دادگستری فارس که با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس و جمعی دیگر از مسئولان استانی همراه بود ضمن تبریک بزرگداشت هفته قوه قضاییه با تاکید بر اینکه نقش‌آفرینی دستگاه قضا در توسعه کشور غیرقابل انکار است، گفت: با توجه به قرارگیری در آستانه شهادت مظلومانه آیت‌الله بهشتی به عنوان معمار و چهره‌ ماندگار دستگاه قضایی باید نسبت به اهمیت جایگاه این قوه در نظام مدیریتی کشور دستاوردهای مطلوب این مجموعه را به شکل درستی تبیین کرد.

وی با اشاره به اینکه جهاد تبیین باید یکی از اولویت‌های مدیریتی قوای سه‌گانه جمهوری اسلامی باشد، ادامه داد: بیان دستاوردها باید در قالب یک دستورالعمل مورد توجه تمامی دستگاه‌های نظام باشد تا با ارائه آن به مردم، شرایط و زمینه‌های لازم برای امیدآفرینی در جامعه نیز فراهم بشود.

عسکری در رابطه با اهمیت اجرایی شدن سند تحول قضایی به عنوان یک برنامه ملی در دستگاه قضایی اشاره داشت و افزود: اجرای این سند در نظام مدیریتی ما تحول ایجاد خواهد کرد که انتظار مجلس از قوه قضاییه نسبت به تحقق کامل اهداف و اجرای گام‌به‌گام این برنامه ملی است تا بتوانیم از حمایت‌های بیشتر این مجموعه در عرصه‌های مدیریتی بهره‌مند باشیم‌.

نماینده داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی ظرفیت دستگاه قضایی را در تمامی عرصه‌ها به ویژه در زمینه تولید مطلوب ارزیابی کرد و گفت: دستگاه قضایی یکی از پایه‌های مانع‌زدایی در توسعه اقتصادی و رشد تولید محسوب می‌شود که تاکنون با نگاه و اقدام مثبت این قوه چه در سطح ملی و چه در سطوح مختلف استانی و محلی نیز ما شاهد نقش‌آفرینی قابل توجه‌ای بوده‌ایم.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس ظرفیت این استان را در تولید محصولات کشاورزی منحصربه‌فرد اعلام کرد و اظهار داشت: با توجه به تنوع اقلیمی و ظرفیت‌های خاص تولید در بخش کشاورزی بایستی در قالب برنامه‌های توسعه‌ای نسبت به رشد اقتصادی تولیدمحور فارس تحول ایجاد بشود.

عسکری یکی از برنامه‌های تحولی مجلس و دولت در بخش کشاورزی توسعه کشت‌های نوین معرفی کرد و اضافه کرد: با توجه خشکسالی و اهمیت بکارگیری فناوری‌های نوین در بخش کشاورزی بایستی مسیر توسعه این حوزه را بر پایه کشت‌های جدید نظیر تولید محصولات گلخانه‌ای هدف‌‌گذاری کرد تا بتوان توان تولید ملی را با بکارگیری ظرفیت‌‌های ملی نیز ارتقاء داد.

این نماینده مجلس در پایان از دستگاه قضایی خواستار برخورد جدی با ترک‌فعل مدیران اجرایی و مرتبط با بخش کشاورزی و دامپروری شد و خاطرنشان کرد: انتظار مجلس از دستگاه قضایی مواجهه جدی با مدیران سهل‌انگار و بی‌تدبیر است که در این راستا امیدواریم همانند گذشته با ترک‌فعل مدیران نیز قاطعانه برخورد بشود.

/پایان متن/

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=66499

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.