• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن کشور؛

برای اینکه اقتصاد مردم پایه شود، باید بسیج ورود کند

  • کد خبر : 66347
  • 01 تیر 1402 - 0:45
برای اینکه اقتصاد مردم پایه شود، باید بسیج ورود کند
رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن کشور با بیان اینکه در حال حاضر در یک جنگ ترکیبی هستیم که ورود بسیج به عرصه صنعت و رفع مشکلات آنها به مثابه جهاد است، گفت: برای اینکه اقتصاد مردم پایه شود، باید بسیج ورود کرده و اثرگذار ظاهر شود.

مجتبی اصغری چهارشنبه ۳۱ خرداد در همایش ۲ روزه توانمندسازی بسیج مهندسین صنعت در شیراز با اشاره به اینکه بسیج به معنای تبلور مردم سالاری است، اظهار کرد: اگر بخواهیم اقتصاد مردم پایه شود، باید بسیج ورود کرده و اثرگذار ظاهر شود.

او با ابراز خوشحالی از هم‌افزایی و تعامل بالای میان مدیران استانی در فارس، گفت: اشتغالزایی صرف پول‌پاشی نیست و باید کل نظام اقتصادی، حقوقی و اجتماعی در مفهوم کسب و کار در یک راستا و هماهنگ باشند تا یک اشتغال ایجاد شود.

اصغری ادامه داد: پول در چرخه کسب و کار نقش روغن را دارد و سبب روان شدن کارها می شود.

او با بیان اینکه متاسفانه بخشی از کار واحدهای تولیدی و صنعتی در گرو بانک هاست، گفت: امیدواریم بازار سرمایه به جایگاه واقعی خود برسد و کمک حال صنعت و واحدهای تولیدی شود.

رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن با بیان اینکه بهبود فضای کسب و کار یکی از رسالت های مهم بسیج است، اظهارکرد: توسعه سه ضلع دارد که قاعده آن سرمایه اجتماعی است و از رسالت های ما گسترش قاعده مثلث است.

او با اشاره به برگزار نشدن دوره های توانمندسازی در چند وقت اخیر، بیان کرد: امسال توفیق شد تا ضمن برگزاری دوره، بتوانیم حرف های همکاران عزیز را بشنویم.

راه‌اندازی قرارگاه کوثر برای تسهیل و تسریع در سرمایه گذاری

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس نیز در این همایش با تشبیه اقتصاد کشور به یک سازمان گفت: نیروی انسانی موتور پیشران هر سازمانی است که باید مورد توجه قرار گیرد اما متاسفانه دیدگاه های سیاسی و اعتقادی سبب ایجاد خلل شده است.

سید مهدی خادمی افزود: متاسفانه توسعه لازم در حوزه زیرساخت ها همچون فرودگاه، راه آهن، پایه های صادراتی و غیره نیز به خوبی صورت نگرفته و موجب عقب ماندگی زیادی شده است.

او با بیان اینکه در فارس هزار واحد راکد صنعتی و تولیدی داریم، گفت: برای رسیدگی به این واحدها کلینیک های صنعتی و آسیب شناسی تشکیل شده و اقدامات خوبی را صورت داده اند اما هنوز تا ایده آل فاصله وجود دارد.

این مقام مسئول به راه اندازی قرارگاه کوثر اشاره کرد و یادآور شد: برای تسهیل و تسریع در سرمایه گذاری در استان فارس برای اولین بار قرارگاه کوثر راه اندازی کردیم تا عقب ماندگی های حوزه های مختلف جبران شود.

خادمی افرود: بسته های سرمایه گذاری در حوزه های مختلف برای کمترین اصطکاک سرمایه گذار با کارهای اداری آماده شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با اشاره به راه اندازی یک دفتر در عمان، از کاهش به سرانجام رسیدن پروژه های اقتصادی طی سه ماه خبر داد.

۶۲ شهرک صنعتی فارس با ۱۰۰ هزار نفر اشتغالزایی

جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس در امور اقشار نیز با گرامیداشت یاد شهید چمران و تبریک روز بسیج اساتید اظهار کرد: در استان ۶۲ شهرک صنعتی با ۱۰۰ هزار نفر اشتغال داریم که همچنان ظرفیت بالایی در آن خاموش مانده است.

امیر جاهدی ادامه داد: اگر واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل فعال شوند می تواند اشتغال تا سه برابر ظرفیت فعلی باشد.

او ادامه داد: تاکنون ۲ هزار واحد توسط بسیج پایش و عارضه یابی شده که این رقم تنها برای سال گذشته ۶۰۰ واحد صنعتی و ۹۰ واحد معدنی بوده است.

جاهدی از برپایی ۲۵۰ جلسه کلینیک صنعت و میز مشاوره در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: در سال گذشته ۱۲۲ واحد کوچک به ظرفیت تولید واقعی نزدیک شده اند که هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم.

او همچنین افزود: همه همچون یدی واحد و به دنبال صحبت رهبری که گفتند تولید کلید حل مشکلات است، بی وقفه تلاش خواهیم کرد.

هدف همایش توانمندسازی در حوزه صنعت و معدن

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن فارس هم در خصوص این همایش گفت: به مدت ۲ روز میزبان مسئولان سازمان بسیج مهندسین، مدیران کانون ها و مسئولان کلینیک های صنعت و معدن از استان های کرمان، خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد، یزد، هرمزگان و فارس در شیراز هستیم.

حسین پناهی با اشاره به اینکه همایش مذکور تا فردا پنجشنبه یکم تیرماه ادامه دارد، افزود: هدف از برگزاری این دوره توانمندسازی افراد حاضر در حوزه های صنعت و معدن است.

به گفته او، از حضور اساتید کشوری در حوزه مشاوره عارضه یابی، بهبود کسب و کار و شناسایی نیازهای فناورانه استفاده می شود.

ورود مجمع عالی بسیج فارس به تدوین سند آمایش صنعت

رئیس مجمع نمایندگان فارس نیز با اشاره به شعار سال گفت: انتظاری که در سال ۱۴۰۲ و پس از تعیین شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب، در حوزه صنعت اینکه همه دستگاه ها به معنای واقعی کمک کرده و مهار تورم صورت گرفته و رشد جهش داری شکل بگیرد.

محسن علیزاده به موضوع توسعه کسب و کارها پرداخت و افزود: توسعه کسب و کارها و افزایش تولید نیازمند تامین مالی است و در کشور افزون بر ۹۰ درصد توسط بازار پول انجام می شود.

او با بیان اینکه امسال همه بانک‌ ها باید در راستای تحقق شعار سال گام بردارند، تصریح کرد: منابع و مصارف در استان فارس همخوانی ندارد و متاسفانه رویه بانک ها تا قبل از غلط بوده است.

رئیس مجمع عالی بسیج فارس با ارایه آماری گفت: بیش از ۶۰ درصد منابع بانکی در کشور در اختیار ۶۰ نفر است و بانکها به معنای واقعی بنگاه داری برای خود راه انداخته اند.

او ادامه داد: در هشت بانک خصوصی تمامی اعضای هیات مدیره توسط یک نفر مشخص می شوند که این تعارض منافع و حاکمیت یک نفر بر منابع ماست که نمی توان از آن انتظار مهار تورم و رشد تولید را داشت.

نماینده مردم سپیدان و بیضا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید مطالبه جدی از سوی همه دستگاه ها شکل گیرد، عنوان کرد: باید سند آمایش صنعت بصورت تخصصی و دقیق شکل بگیرد تا افق روشن ۲۰ سال آینده مشخص شده و به نتیجه مطلوب برسیم.

او با اشاره به تمرکز غلط و باور نادرست در استان فارس اظهار کرد: طی سالیان گذشته به غلط تمام تمرکز در استان فارس بر حوزه کشاورزی بوده که اگر این سطح از تمرکز و توجه بر حوزه صنعت بود، اکنون فارس یک استان صنعتی به معنای واقعی می‌بود.

علیزاده در خصوص برنامه های مجمع عالی بسیج استان فارس گفت: ذیل کارگروه های مجمع عالی بسیج استان فارس تدوین سند آمایش صنعت را در دستورکار خواهیم داشت و تلاش خواهیم کرد با همکاری همه دستگاه ها زمینه احیای واحدهای صنعتی و تولیدی راکد ونیمه راکد را مهیا کنیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=66347

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.