• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4

انعقاد تفاهم نامه چهارجانبه بنیاد شهید فارس با ادارات عشایری

  • کد خبر : 66225
  • 30 خرداد 1402 - 9:49
انعقاد تفاهم نامه چهارجانبه بنیاد شهید فارس با ادارات عشایری
تفاهم نامه چهارجانبه اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با ادارات عشایری استان منعقد شد.

در راستای ماده ۵ آیین نامه ساماندهی عشایر و نیز مصوبه آموزشی و فرهنگی عشایر  استانداری فارس و به منظور بهره گیری از ظرفیت‌های بنیاد شهید و در راستای توسعه و تعالی جامعه عشایری، تفاهم نامه همکاری مشترک چهارجانبه بین اداره کل امور عشایر، اداره کل بنیاد شهید، سپاه عشایرو آموزش و پرورش عشایر فارس، برگزار شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس در این جلسه بیان کرد: در هر نقطه‌ای که عشایر در آن حضور داشتند هیچگاه دشمنان برای ضربه زدن به میهمن مان موفق نبوده‌اند.

به نقل از بنیادشهیدذفارس، سردار ابراهیم بیانی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: عشایر از فرصت‌های بی بدیل در کشورمان هستند و باید از این فرصت بهره مند شد.

او افزود: اگر بطول تاریخ چه در زمان دور و چه در تاریخ معاصر بنگریم، در مناطق زاگرس نشین که عشایر حضور داشتند هیچگاه دشمنان برای ضربه زدن به میهمن مان موفق نبوده‌اند و این یک نمونه از حضور فعال این جامعه مولد، امنیت آفرین، غیور و… است که خود منشاء خیرات فراوانی بوده است و از همین رو مدیون از خود گذشتگی‌های عشایر هستیم.

او خاطرنشان کرد: از زمان پیروزی انقلاب تا به امروز عشایر بعنوان یک جامعه پویا و فعال در عرصه‌های مختلف حضور داشته‌اند که یکی از عرصه‌های بزرگی که عشایر در آن افتخارآفرینی‌های بیشماری داشتند جنگ ۸سال دفاع مقدس بوده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس عنوان کرد: شهدا منبع شجاعت، غیرت، ولایتمداری و… بوده اند که با تمرکز بر خصوصیات عشایر متوجه می‌شویم که عشایر همگی دارای این صفات اند و لذا نسبت به سایر جوامع قرابت بیشتری با روحیه شهادت و شهدا دارند که وظیفه ما اشاعه این فرهنگ غنی است.

عبدالحمید کریمی، مدیرکل امور عشایر فارس نیز در ادامه این جلسه با اشاره به تاریخ و قدمت زندگی عشایری در کشور و استان فارس و همچنین دلاورمردی ها، ولایت مداری، فرهنگ شهادت پروری، حفاظت و صیانت از مرزها و… در طول تاریخ پرافتخار عشایر استان گفت: یکی از نیازهای امروز عشایر درکنار مسائل اقتصادی، اشتغالزایی، خدمات رسانی و… توجه به مسائل فرهنگی، اجتماعی است که با توجه به پشتوانه غنی عشایر استان فارس باید در راستای اشاعه فرهنگ، آداب، سنن و… عشایر و ثبت و ضبظ آنها از تمام ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی همچون بنیاد شهید بهره مند شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=66225

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.