• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛

افزایش تعداد خبازی‌های عرضه کننده نان کامل در فارس

  • کد خبر : 66214
  • 29 خرداد 1402 - 21:27
افزایش تعداد خبازی‌های عرضه کننده نان کامل در فارس
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اهمیت عرضه و مصرف نان کامل و تاثیر آن بر سلامت شهروندان، اعلام کرد که تعداد خبازی‌های عرضه کننده نان کامل در استان فارس طبق برنامه افزایش خواهد یافت.

دکتر سیدوحید حسینی در جلسه شورای عالی غذا و تغذیه علوم پزشکی شیراز، ضمن اشاره به اهمیت تغذیه در سلامت جامعه و تسریع در روند توسعه، گفت: رفع مشکل غذا و تغذیه، بزرگترین گام برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها و اولویت یافتن بهداشت بر درمان محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از علوم پزشکی شیراز، حسینی ضمن ابراز نگرانی نسبت به افزایش مصرف غذاهای سریع و آماده، مواد افزودنی، انواع نوشابه‌ و آبمیوه‌های صنعتی توسط شهروندان، تاکید کرد که اغلب این مواد، برای سلامت زیان آور بوده و مصرف مداوم و مکرر آنها منجر به بروز بیماری‌های غیرواگیر نظیر دیابت و … می‌شود.

او اضافه کرد: غذا و تغذیه سالم موضوعی فراتر از برگزاری نشست است و باید آن را به عنوان یک وظیفه و تکلیف نگاه کنیم و با مشارکت نهادها و سازمان‌های مرتبط، برای اصلاح الگوی غذایی مردم و حرکت به سمت استفاده از مواد خوراکی سالم، تلاش شود.

توزیع نان کامل هدفی رو به توسعه در فارس

حسینی با بیان اینکه فارس در تولید و توزیع نان کامل پیشرو است، گفت: تاکنون ۱۵ نانوایی در فارس نان کامل تولید و عرضه می‌کنند و به زودی این تعداد ۲۰ واحد افزایش خواهد یافت و در فازهای بعد نیز طبق برنامه‌ریزی، به جمع تولید و توزیع کنندگان نان کامل اضافه می‌شوند.

او با اشاره به فعالیت کارخانه تولید نان و محصولات ویژه بیماران مبتلا به سلیاک، گفت: تاکنون ۱۰۰۰ بیمار مبتلا به سلیاک در فارس شناسایی شده‌اند؛ البته بحث حمایت از این بیماران جزو برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز قرار دارد.

رئیس علوم پزشکی شیراز تاکید کرد که واحدهای تولید کننده محصولات سیلیاک در فارس تحت حمایت این دانشگاه قرار دارند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=66214

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.