• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

تفاهم شهرداری‌های رامسر و شیراز برای توسعه همکاری‌ها

  • کد خبر : 66212
  • 29 خرداد 1402 - 20:51
تفاهم شهرداری‌های رامسر و شیراز برای توسعه همکاری‌ها
شهردار رامسر و هیئت همراه در دیدار با معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز، پیرامون راه‌های تعامل بیشتر و توسعه همکاری‌ها در زمینه مدیریت شهری در ابعاد مختلف، دیدار و گفت و گو کردند.

شهردار رامسر در دیدار با معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: مسر دروازه کشورهای اوراسیا خواهد شد و از شخصیتی بین‌المللی برای گفت وگو با جهانیان برخوردار است و البته شیراز مهد علم و فرهنگ و ادب و سومین شهر زیارتی ایران و از ظن من دروازه ورود به کشورهای حاشیه خلیج فارس محسوب می‌شود.

به نقل از شهرداری شیراز، علی امینی‌شاد با اعلام پیام دوستی اهالی شریف رامسر به مردم عالم و فرهنگمدار شیراز، گفت: انعقاد تفاهمنامه فرهنگی و پیمان خواهرخواندگی میان شیراز و رامسر زمینه ساز هم افزایی، فرصت سازی و باروری ظرفیت های این دو شهر خواهد شد.

امینی‌شاد احداث پل و تقاطع‌های غیرهمسطح، جمع آوری و مدیریت آب های سطحی، توسعه باغ‌های گردشگری، پروژه‌های حوزه حمل و نقل و ترافیک، احداث پیاده راه‌های ساحلی و برنامه ریزی سایت دفع زباله و تغییر نگاه و تبدیل صنعت بازیافت به صنعتی پولساز را از شاخص‌ترین اقدامات عمرانی رامسر اعلام و اضافه کرد که مدیریت شهری رامسر به مسائل فرهنگی و پژوهشی نگاهی ویژه دارد.

او خاطرنشان کرد: شهر رامسر با اتخاذ سیاست های راهبردی در حال خروج از وضعیت تک هسته‌ای است و با اجرای پروژه های جدید به سوی چند هسته‌ای شدن پیش می رود؛ این موضوع نقش ارزنده‌ای در بهبود کیفیت زندگی شهروندان و رونق گردشگری خواهد داشت.

شهردار رامسر با بیان اینکه در آینده رودخانه صفارود، به یک مقصد گردشگری بدل می‌شود، خواستار توجه بیشتر حاکمیت به ظرفیت شهرهای مهم و نقش ارزنده آنها در بالندگی ایران اسلامی شد و گفت: برخورداری از حمایت های ملی از سوی سیاستگذاران برای شهرهای مهم کشور حیاتی است و چنانچه دولت در راستای توسعه زیرساخت های این گونه شهرها سرمایه گذاری بیشتری انجام دهد، کلیت ایران اسلامی از برکات آن بهره مند خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه تدوین طرح های جامع جمعیتی شهرهای گردشگرپذیر، باید به میزبانی از جمعیت شناور توجه داشت، عنوان کرد: رامسر میزبان بیش از یک میلیون نفر گردشگر در ماه است و برای بهره برداری از این پتانسیل مهم باید زیرساخت ها و امکانات شهری را با بهره گیری از اعتبارات ملی در مسیر رشد و توسعه قرار داد.

برگزاری رویداد سرمایه‌گذاری در رامسر

شهردار رامسر گفت: اطلس سرمایه گذاری رامسر با تلاش مراکز دانشگاهی در حال تدوین است و  انشاالله مرداد امسال رویداد بزرگ سرمایه گذاری در این شهر با حضور نمایندگان کلانشهرهای ایران و جهان برگزار خواهد شد.

امینی‌شاد بارقه های جهش عمرانی در کلانشهر شیراز را مشهود توصیف و اضافه کرد: اختصاص ۸۰درصد بودجه به خدمات عمرانی در کلانشهر شیراز به عنوان یک گام مثبت در عرصه سازندگی ایران اسلامی است.

او بودجه شهرداری رامسر در سال ۱۴۰۰ را حدود ۸۰ میلیارد تومان ذکر و با اشاره به افزایش قابل توجه آن برای امسال، گفت: با تلاش‌های فراوان امسال برای عددی بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان هدف‌گذاری انجام شده است.

شهردار رامسر با اشاره به اینکه اداره شهرها بر اساس نگاه سیاسی آسیب است، گفت: در جهان امروزی شهرها پدیده ای پیچیده و پویا تلقی می‌شوند که باید با افق فکری بلند مدت، استراتژی کارآمد و بهره گیری از هم افزایی های دیپلماسی شهری نسبت به مدیریت آنها اقدام کرد.

امینی‌شاد با بیان اینکه امروز علاوه بر تقویت مدیریت شهری در ساختار نظام اداری، مفهوم بخشی به دیپلماسی شهری زیر سایه دیپلماسی ملی برای پررنگ کردن نقش شهرها از واجبات است، گفت: رامسر اخیرا میزبان مسابقات جهانی بدنسازی با حضور حدود ۱۰۰۰ شرکت کننده از ۱۸ کشور جهان بود و بسیاری از شرکت کنندگان و حتی شخصیت‌های شناخته شده جهانی به واسطه کنوانسیون تالاب‌ها با نام رامسر آشنا هستند و به همین واسطه امکان میزبانی رویدادهای فرهنگی، ورزشی و در سطح بین‌المللی را داریم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز گفت: سال ۱۴۰۲ فرصتی برای شکوفایی عمرانی شیراز به شمار می‌رود به طوریکه این کلانشهر به لحاظ اعتبارات عمرانی بعد از تهران در رتبه دوم کشور قرار گرفته است.

امین با اشاره به برخی پروژه‌های عمرانی اجرایی شده در شیراز، گفت: در حال حاضر شهرداری شیراز مجری احداث ۲۷ تقاطع و پل است حال آنکه در حوزه آزادراه و بزرگراه سازی پروژه‌های متعددی به وسعت ۳۷ کیلومتر در دست احداث بوده و امسال ۲۰ کیلومتر از آنها به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: ساماندهی آب های سطحی، احداث ساختمان های تاثیرگذار شهری، احداث پردیس فرهنگی با هفت سالن سینما و تئاتر، ساخت مراکز آتشنشانی و امداد و نجات، حفظ و گسترش زیرساخت های فضای سبز، احداث زیرگذر و تونل سازی، آسفالت معابر، پیاده راه سازی و مدیریت آب های سطحی گوشه ای از پروژه های عمرانی مدیریت شهری شهرداری شیراز است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با اشاره به تلاش هایی که در حوزه حمل و نقل اجرایی شده است، گفت: شیراز از معدود کلانشهرهایی‌ست که هنوز از نعمت هوای پاک برخوردار است و شهرداری شیراز برای حفظ این ظرفیت طرح های مختلفی را در دست اجرا دارد. یکی از این اقدامات توسعه خطوط مترو در چهار نقطه این کلانشهر است.

او با اشاره به تاکید شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز نسبت به تعریف و اجرای پروژه های محرومیت زدایی گفت: ساماندهی و رسیدگی به حاشیه ها و مناطق محروم شیراز با اجرای پروژه های عمرانی نقش ارزنده ای درارتقا کیفیت زندگی شهروندان داشته و با توجه به اهمیت این موضوع ۵ درصد از بودجه پروژه های عمرانی به آن اختصاص یافته است.

معاون شهرداری شیراز با اشاره به برگزاری همایش سرمایه گذاری در سومین حرم اهل بیت(ع)، گفت: شهرداری شیراز نگاه ویژه‌ای به جذب سرمایه گذاری و اجرای طرح های مشارکتی دارد و بر پایه آن پروژه هایی نظیر پارک آبی، آکواریوم، مجتمع اقامتی تفریحی، بازار پروتئین و بسیاری موارد دیگر با اعتباری بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد را در دستور کار قرار داده است.

برپایه این گزارش، شهردار رامسر و رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز طی دیداری به بحث و بررسی پیرامون راهکارهای هم‌افزایی و تعامل مطلوب برای استفاده از ظرفیت‌های شهری پرداختند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=66212

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.