• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3
مدیرعامل گاز شرکت فارس؛

تامین گاز پایدار برای زمستان با هم‌افزایی سرمایه گذاران

  • کد خبر : 66163
  • 29 خرداد 1402 - 10:14
تامین گاز پایدار برای زمستان با هم‌افزایی سرمایه گذاران
مدیرعامل گاز شرکت فارس از فراخوان جذب سرمایه‌گذار در راستای اتخاذ راهکارهای نوین وزارت نفت برای تامین گاز پایدار در اوج مصرف زمستان خبر داد.

علی اکبر میدان شاهی به تشریح شیوه نامه ابلاغی از وزیر نفت در خصوص جذب سرمایه گذار به منظور افزایش پایداری تامین گاز طبیعی با اولویت مشترکین عمده و نیروگاه‌ها پرداخت.

به نقل از شرکت گاز فارس، میدانشاهی، افزود: این شیوه‌نامه به منظور ایجاد توازن در شبکه تولید و مصرف گاز طبیعی، افزایش پایداری و امنیت عرضه گاز طبیعی در کشور به خصوص در دوره‌های اوج مصرف از طریق افزایش ظرفیت ذخیره سازی ابلاغ می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز فارس گفت جذب سرمایه‌گذار برای احداث تاسیسات miniLNG، تاسیساتCNG و تاسیسات ذخیره‌سازی گاز مایع برای واحدهای صنعتی بزرگ و صنایع انرژی بر انجام می‌شود.

میدان‌شاهی با اشاره به اهمیت جذب سرمایه گذار در حوزه مدیریت انرژی افزود: سرمایه گذاری برای طرح‌های احداث تاسیسات فوق با اولویت تامین خوراک برای صنایع در شهرک‌های صنعتی و سایر مناطق مورد نظر شرکت ملی گاز ایران انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز فارس خاطرنشان کرد: مشترکینی که نسبت به خرید گواهی یا خرید مستقیم گاز طبیعی و گاز مایع از سرمایه گذاران موضوع این شیوه نامه اقدام کنند، محصولات مورد نیاز خود را در دوره زمانی و به میزان تعیین شده در قرارداد از سرمایه گذار طرف قرارداد تحویل خواهند گرفت.

او تصریح کرد: شرکت ملی گاز ایران مکلف است تمام گاز طبیعی خریداری شده از سرمایه‌گذاران موضوع این شیوه نامه را به ایفای تعهدات صادراتی اختصاص دهد و درآمد حاصل از صادرات گاز طبیعی را پس از کسر هزینه‌های واردات خرید گاز طبیعی از سرمایه گذاران طرح‌های موضوع این شیوه‌نامه به حساب معرفی شده بانک مرکزی واریز کند.

مدیرعامل گاز شرکت فارس در بخش دیگری از سخنانش گفت: آن دسته از مشترکین بزرگ صنعتی که حداقل معادل مصرف ۱۵ روز متوالی گاز طبیعی خود را در دوره اوج مصرف به تشخیص شرکت ملی گاز ایران از طریق هر یک از تاسیسات فوق الذکر تامین کنند به منظور جبران بخشی از هزینه‌های تامین گاز مشمول دریافت مقدار مشخصی حواله رایگان تحویل گاز از شرکت ملی گاز ایران صرفا برای مصرف در دوره غیراوج می‌شوند.

میدانشاهی در بخش پایانی سخنانش ضمن بیان این موضوع که متن کامل شیوه‌نامه در پایگاه اطلاع رسانی این شرکت به آدرس nigc-fars.ir موجود است گفت: همه متقاضیان سرمایه‌گذاری موضوع این شیوه نامه به منظور اخذ مجوز سرمایه‌گذاری می‌توانند ضمن مراجعه به به درگاه ملی مجوزها G۴B.ir تقاضای خود را به همراه مستندات مورد نیاز در سامانه مذکور ثبت کنند تا نسبت به طی فرآیند صدور مجوز اقدام شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=66163

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.