• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

جشنواره “دانشگاه سبز، شهر سبز” در دانشگاه آزاد شیراز برگزار شد

  • کد خبر : 65784
  • 21 خرداد 1402 - 19:33
جشنواره “دانشگاه سبز، شهر سبز” در دانشگاه آزاد شیراز برگزار شد
در آستانه هفته گرامیداشت محیط زیست، جشنواره "دانشگاه سبز، شهر سبز" در دانشگاه آزاد واحد شیراز آغاز به کار کرد.

رئیس دانشگاه آزاد فارس یکشنبه ٢١ خرداد در آیین افتتاحیه جشنواره “دانشگاه سبز، شهر سبز”، توجه به محیط زیست به عنوان عنصر اصلی در توسعه پایدار را بسیار حائز اهمیت برشمرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در قالب یک دانشگاه نسل سوم در راستای رسالت حل مسئله خود توجه به چالش‌های مختلف پیش روی جامعه به ویژه جامعه شهری شیراز را از وظایف خود می‌داند و بر همین اساس اقدام به برپایی جشنواره دانشگاه سبز با همراهی ادارات و ارگان‌های دخیل در امر حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز کرده است.

محمدرضا قائدی به وجود قابلیت‌های گسترده بین اساتید این دانشگاه برای حل معضلات زیست محیطی اشاره و اضافه کرد: پیشتازی محققان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی فارس و واحد شیراز برای حل مشکل تسویه پساب واحدهای صنعتی استان، تسهیل فرآیندهای بهره‌وری از محصولات کشاورزی، تولید و ابداع روش‌های مدرن صنعتی برای بالا بردن بهره وری محیط های کشت و زرع، از دیگر راهبردهای کلان این دانشگاه در راستای حفظ محیط زیست است.

معاون اداره کل محیط زیست فارس نیز در این مراسم با اشاره به سابقه تشکیل این سازمان در جهان، خاطرنشان کرد: تا پیش از انقلاب صنعتی مسائل محیط زیستی به حد امروزه مورد توجه جوامع بشری نبود اما انسان‌ها از آن بازه زمانی به بعد به فکر افتادند که ملاحظات زیست محیطی را در راستای حفظ محیط زندگی خود در نظر بگیرند.

قاسم نهاوندی توسعه پایدار را توسعه‌ای همراه با ملاحظات زیست محیطی  برشمرد و اظهار کرد: توسعه پایدار یعنی استفاده از امکانات موجود به نحوی که هم ما از این امکانات استفاده کنیم و هم آیندگان امکان بهره برداری از آن را داشته باشند.

او، محیط زیست را همچون کشتی دانست که ما در آن ساکن هستیم و تخریب هر جزئی از آن به ضرر تک تک سرنشینان این کشتی خواهد بود.

نهاوندی همچنین وضعیت فعلی محیط زیست شیراز را در حد مطلوب دانست و افزود: اندکی کم توجهی به شرایط زیست محیطی شهر شیراز و استان فارس باعث می‌شود که این شهر نیز از وضعیت قابل قبول خارج شود و دچار بحران زیست محیطی شود.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل محیط زیست فارس، شعار این سازمان را مورد تاکید قرار داد و گفت: ما زمین را از پدرانمان به ارث نبرده‌ایم بلکه آن را از فرزندانمان به امانت گرفته‌ایم لذا باید شرایط محیط زیست را به گونه‌ای حفظ کنیم که برای نسل‌های بعد امکان بهره برداری و بهره مندی از آن به سهولت فراهم شود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز نیز با اشاره به لزوم وجود پیوست‌های زیست محیطی در زندگی و سازمان های اداری، اظهار کرد: قطعا آینده از آنِ کشوری است به لحاظ محیط زیستی پیشتاز باشد و در همین راستا هفته گرامیداشت محیط زیست فرصت مناسبی است تا ذهن هایمان را از زندگی مکانیکی جدا کنیم و به سمت و سوی اولویت های محیط زیستی پیش برویم.

غلامرضا غلامی استقرار صنایع بزرگ آب بر مانند فولاد در شهرهای کم آب را یکی از مشکلات محیط زیستی برشمرد که شهرهای صنعتی با آن دست‌به‌گریبان هستند و توضیح داد: باید ببینیم آب صنعت بهتر است یا آب سلامت، لذا باید نگاه‌ها را عوض کنیم و به سمت شهر اکولوژی پیش برویم شهراکولوژی شهری است که در آن توجه به همه بخش‌های محیط زیستی با بالاترین درجه اهمیت مورد تاکید است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=65784

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.