• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 1 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
2
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور؛

صنایع آلاینده باید سهم خود را در راستای آلودگی هوا به شهرداری‌ها پرداخت کنند

  • کد خبر : 65237
  • 11 خرداد 1402 - 12:00
صنایع آلاینده باید سهم خود را در راستای آلودگی هوا به شهرداری‌ها پرداخت کنند
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست بر همکاری سازمان محیط زیست و شهرداری کلانشهرها و سایر ارگان‌های اجرایی در راستای حفظ محیط زیست تأکید کرد.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، ایرج حشمتی در چهل‌ویکمین نشست کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران به میزبانی شیراز اظهار کرد: مهمترین بخش موردنیاز سامان بخشی به وضعیت محیط زیست کشور شناخت آن است و موضوع مدنظر دارای گره و ایراد قانونی نیست، بلکه ضعف در احصای داده‌ها و مطالعات جامع است.

او عنوان کرد: استراتژی توسعه پایدار با پنج مشکل اساسی محیط زیستی روبروست که مسأله آب، آلودگی هوا، تغییر کاربری اراضی و فرسایش خاک،  مصرف انرژی، خطر انقراض و تنوع زیستی از جمله آنهاست.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور با تشریح مشکلات مربوط به هر پنج بخش گفت: کشور ایران روی کمربند خشک و نیمه خشک قرار دارد و حتی استان‌ها و شهرها و روستاها مشکل آب دارند.

حشمتی بیان کرد: در حوزه آلودگی هوا عمدتا منشأ خارجی دارد.

او اضافه کرد: در حوزه آلودگی هوا باتوجه به تعداد بالای ۶ و نیم میلیون خودروی فرسوده از کل ۲۵ میلیون خودرو و همچنین ۹ میلیون موتورسیکلت فرسوده از ۱۲ میلیون موتورسیکلت دو برابر کشور چین، رتبه اول مصرف انرژی در دنیا را در اختیار داریم.

این مقام عالی زیست‌محیطی تصریح کرد: این در حالیست که سهم ما از انرژی‌های تجدیدپذیر یک درصد است که بسیار ناچیز و نامتناسب است.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور با تأکید بر شناسایی صنایع آلاینده کلانشهرها با همکاری، همدلی و حتی فشار شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر برای رفع آلایندگی، گفت: صنایع آلاینده باید سهم خود را در راستای آلودگی هوا به شهرداری‌ها پرداخت کنند.

حشمتی همچنین بر استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها با حمایت، برنامه‌ریزی و فراخوان آنها و بهره‌مندی از نظرات آنها تأکید کرد و گفت: باتوجه به اینکه در نقاط مختلف کشور در برخی شهرها آلودگی هوا  در سه سال اخیر کاهش یافته و در مکان‌هایی نیز صعودی بوده است، این موضوع نشانگر آن‌است که برخی اقدامات و همکاری‌های بین بخشی مؤثر، مفید و کارآمد بوده که این موضوعات باید همچنان ادامه یافته و تقویت شود.

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=65237

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.