• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 1 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
2
رئیس فدراسیون وزنه‌برداری جمهوری اسلامی ایران؛

وزنه‌برداری فارس جایگاهی استراتژیک در کشور دارد

  • کد خبر : 65012
  • 08 خرداد 1402 - 21:27
وزنه‌برداری فارس جایگاهی استراتژیک در کشور دارد
رئیس فدراسیون وزنه‌برداری جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه جایگاه فارس در رشته وزنه‌برداری، استراتژیک است، خواستار همکاری و حمایت مسئولان شیراز و فارس برای ارتقاء زیرساخت‌های وزنه‌برداری متناسب با جایگاه این استان شد.

انوشیروانی دوشنبه هشتم خرداد در دیدار متولیان فدراسیون وزنه‌برداری با فرماندار شهرستان شیراز، وضعیت و پتانسیل فارس و شیراز در این رشته ورزشی را بسیار مطلوب و شرایط امکاناتی، تجهیزاتی و زیرساخت‌های فیزیکی را نامطلوب توصیف کرد.

او گفت: وزنه برداری فارس برای فدراسیون دارای یک موقعیت استراتژیک است و به همین دلیل است که دائما پیگیر وضعیت این استان هستیم. فارس با این تعداد شهرستان و همچنین آب و هوای مطلوبی که برای برگزار اردوها دارد، توانسته ملی پوشان و افتخارات زیادی را به ارمغان بیاورد، اما از زیرساخت مناسبی که در حد شایستگی های ورزشکاران این رشته باشد، برخوردار نیست.

قهرمان اردبیلی وزنه برداری جهان افزود: برای ما، پیگیری وضعیت خانه وزنه‌برداری تا رسیدن به شرایط مطلوب، در اولویت قرار داد. از فرماندار محترم شیراز خواهش می کنم که بازدیدی از این مکان داشته باشند یا گزارش کامل آن را از مدیریت ورزش استان بگیرند و در صورت صلاحدید، بودجه و کمک مناسبی را برای تکمیل و تجهیز این زیرساخت مهم، در نظر بگیرند.

متولی وزنه برداری کشور با یادآوری اینکه نسبت به اولویت‌های عمرانی و اقتصادی و اجتماعی شهرستان شیراز آگاهی دارد، ادامه داد: با این آگاهی، چون ایمان دارم که پتانسیل بسیار بالایی در این شهر و استان وجود دارد و با کمی حمایت فارس به قطب اصلی وزنه برداری کشور تبدیل خواهد شد، خواهشمندم که حمایت از این رشته را یکی از اولویت های اصلی خود قرار دهید.

نایب رئیس فدراسیون وزنه‌برداری هم به اهمیت بهبود زیرساخت های ورزشی اشاره و اضافه کرد: امروز وضعیت ورزش با گذشته متفاوت است. زمانی که ما وارد ورزش شدیم، گاهی حتی خانواده ها اطلاع نداشتند کجا تمرین می کنیم و مسابقه می دهیم. اما امروز، باشگاه ها و اماکن ورزشی زیر ذره بین پدر و مادرها قرار دارد. اگر مکان ورزشی شرایط مطلوبی نداشته باشد، خانواده ها حاضر نیستند فرزندانشان را به آن باشگاه ببرد.

بهداد سلیمی افزود: به دلیل توجه خانواده‌ها به محیطی که فرزندانشان برای ورزش انتخاب می‌کنند، کار برای جذب استعدادها سخت شده و مجبوریم از کمک های ویژه مسئولان کلان استفاده کنیم تا با بهسازی زیرساخت ها، راه را برای ورود هر چه بیشتر نوجوانان و جوانان به ورزش باز کنیم. در همین راستا به شیراز آمده ایم تا از فرمانداری محترم و سایر مسئولان بخواهیم به این رشته المپیکی و محبوب جوانان، کمک ویژه ای کنند.

رئیس هیئت وزنه برداری فارس هم مبلغ لازم برای تکمیل و تجهیز خانه وزنه برداری را حدود ۷ تا ۸ میلیارد تومان برآورد و اضافه کرد: بخش اعظمی از این مبلغ توسط گروه تجاری هاشم‌پور که به تازگی به عنوان حامی مالی وزنه برداری استان وارد کار شده است، تامین می‌شود، اما وزنه برداری فارس، آن قدر پتانسیل و اهمیت دارد که نیاز به حمایت ویژه ای از سوی مسئولان هم داریم تا بتوانیم تمامی استعدادهای استان فارس را به آن جایی که شایستگی اش را دارند، برسانیم.

فرماندار شیراز نیز ضمن اشاره به اینکه همواره کشتی و وزنه برداری، رشته هایی متفاوت و برتر نسبت به سایر رشته ها بوده اند، این قول را داد که فرمانداری تا حد امکان از این رشته ورزشی حمایت خواهد کرد.

لطف‌الله شیبانی گفت: اعتبارات دولتی که مصداق بارز “کمک قطره چکانی” است مسلما نمی تواند پاسخگوی نیازها باشد. اما این قول را می دهم که هر کمکی برای جذب حامیان مالی در توانمان باشد، انجام خواهد شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=65012

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.