• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس؛

منطقه ویژه اقتصادی کازرون آماده جذب سرمایه گذار است

  • کد خبر : 64968
  • 08 خرداد 1402 - 9:32
منطقه ویژه اقتصادی کازرون آماده جذب سرمایه گذار است
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از آمادگی کامل برای جذب سرمایه گذار در منطقه ویژه اقتصادی کازرون در راستای تولید صادرات محور خبر داد.

سید مصطفی هاشمی در جلسه‌ای با نماینده مردم شهرستان‌های کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی شتاب در توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها در منطقه ویژه اقتصادی کازرون را یادآور شد.

به نقل از شهرکهای صنعتی فارس، هاشمی با اشاره به اولویت در تکمیل زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی بر تسریع دراجرای طرحهای زیرساختی تاکید و اضافه کرد: در این زمینه طرح سه طرح از جمله سردر منطقه ویژه با اعتبار ۱۱میلیارد تومان در حال اجرا است.

هاشمی با بیان اینکه زیرساخت‌های اولیه نظیر آب و برق،شبکه گاز وفاضلاب در منطقه ویژه اقتصادی کازرون آماده شده است، افزود: بسترهای لازم برای استقرار واحدهای تولیدی، صنعتی فراهم شده و تاکنون قرارداد نیز منعقد شده است.

او خاطرنشان کرد: سایر زیرساخت‌ها نیز همزمان با استقرارواحدها ایجاد می‌شود.

هاشمی با اشاره به ظرفیت فراهم شده برای جذب سرمایه گذار و استقرار واحدهای تولیدی، گفت: شرکت شهرک های صنعتی فارس با تمام وجود آماده حمایت از سرمایه گذاران است تا روند توسعه صنعتی شهرستان شتاب گیرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه هم اکنون بستر جذب سرمایه گذار در منطقه ویژه اقتصادی کازرون فراهم است، ادامه داد: تاکنون ۸قرارداد سرمایه گذاری با متقاضیان منعقد شده است.طرحهای بزرگی نظیر مجتمع تولید الکترود گرافیتی با سرمایه گذاری ۱۰هزار میلیارد تومان، تولید تجهیزات ومخازن نفتی با سرمایه‌گذاری ۱۵میلیارد یورو، تولید کابل آلومونیومی با ۶۵میلیارد تومان و طرح‌های سردخانه، سورتینگ و بسته بندی نیز در این منطقه ویژه اقتصادی مستقر و در مراحل ساخت وساز قرار دارد.

هاشمی با اشاره به آماده سازی زیر ساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی کازرون برای واگذاری به سرمایه گذاران گفت: این منطقه ویژه اقتصادی که با اعتبارات شرکت شهرکهای صنعتی فارس راه‌اندازی شده، دارای تمام مزایای قانونی مناطق ویژه اقتصادی کشور است که با مجوز دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعالیت رسمی خود در بخش واگذاری زمین را از یک سال اخیرآغاز کرده و ظرفیت مهمی برای استقرار و فعالیت صنایع صادرات محور فراهم شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اهمیت توسعه صنعتی در این شهرستان‌ها بر همکاری و پیگیری به منظور رفع مشکلات و اجرای طرحوهای توسعه و تکمیل زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی تاکید کرد.

فریدون عباسی دوانی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای اختصاص کد به گمرک منطقه ویژه اقتصادی کازرون گفت: از اسفندماه ۱۴۰۱، گمرک کازرون به طوررسمی کددار شد و به صورت رسمی امکان صادرات و واردات به نام این گمرک فراهم شدو سرمایه گذاران می‌توانند واردات و صادرات خود را با کد ۴۵۳۰۴ ازطریق گمرک کازرون به تمام نقاط جهان انجام دهند.

عباسی در ادامه با اشاره به امنیت، زیرساخت‌های آب و برق مورد نیاز سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی کازرون از سرمایه‌گذاران دعوت کرد که این شهرستان را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=64968

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.