• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2
نماینده ولی‌فقیه در فارس؛

ضرورت تفویض اختیار به استان‌ها و استانداران

  • کد خبر : 63532
  • 24 اردیبهشت 1402 - 18:09
ضرورت تفویض اختیار به استان‌ها و استانداران
نماینده ولی‌فقیه در فارس بر ضرورت تفویض اختیار به استان‌ها و استانداران تأکید و اضافه کرد: نیاز است که برای پیشبرد امور در استان‌ها تفویض اختیار به استانداران انجام شود.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام یکشنبه ۲۴ اردیبهشت در جلسه شورای اداری فارس که با حضور دستیار رئیس جمهور در امور مردمی سازی دولت برگزار شد، اظهار کرد: تحول از دولت بروکراتیک به دولت مردمی نیاز به مقدماتی دارد که برای ایجاد این تحول باید مقدمات فراهم شود.

او با بیان اینکه تحول در دولت و مردمی شدن دولت نیاز به تحول در نگاه مسئولان دارد، ادامه داد: برای ایجاد تغییر نیاز است کارگاه‌های مستمری با جمع‌ کوچکتری از مدیران استان تشکیل شود. به عنوان مثال استاندار باید ۱۰ تا از ادارات که حیطه کار آنها نزدیک به هم است را گرد هم جمع کند و از این طریق برای ایحاد تحول برنامه ریزی کنند. ضروری است که در این جمع‌ها الگوی موفق هم معرفی شود. متأسفانه ما در این حوزه عقب هستیم و وضع هم خیلی مطلوب نیست.

نماینده ولی‌فقیه در فارس بر ایجاد اعتماد سازی بین مردم تأکید کرد و گفت: وظیفه ما اعتماد سازی بین مردم است. تحول اول باید در خود ما رخ بدهد. اگر تغییر در نگاه، ذهن و آرمان ما رخ ندهد تحول رقم نمی‌خورد.‌

آیت‌الله دژکام اظهار کرد: ما می‌خواهیم ساختار دولت را متحول کنیم. دولت در کشور ما روی یک الگوی مربوط به تمدن اروپایی ساخته شده است. در تمدن اروپایی دولت را به جای خدا رب جامعه قرار دادند. این راه درستی نیست و باید در این نوع نگاه تحول ایجاد کنیم.

او با اعتقاد به اینکه دولت به جای اینکه بخواهد رب باشد باید کارگزار خدا باشد، گفت: تحول اگر در جمعه رخ ندهد منویات امام(ره) و رهبر معظم انقلاب تحقق پیدا نمی‌کند.باید هر کاری می کنیم فرماندار خدا باشیم.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: قبل از آنکه در پشت میزمان بخواهیم هر کاری کنیم باید در مغزمان تحول ایجاد کنیم؛ باید از طاغوت روی گردان شویم. افزون بر برگزاری جلسات معمول باید حلقه‌های کوچکتری برای فهم و حل این مسئله شکل بگیرد.

او با اعتقاد به اینکه نوع قانون گذاری در مجلس باید تغییر کند، گفت: اگر رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند ساختار بودجه باید تغییر کند یعنی تخصیص بودجه باید شفاف و عادلانه باشد. نمایندگان باید این موضوعات را مدنظر قرار دهند. نباید تمام اعتبارات استانی مربوط به به یک سرفصل به یک شهرستان اختصاص داده شود.این وضعیت خوبی نیست.

نماینده ولی‌فقیه در فارس با اعتقاد به اینکه بودجه باید شفاف و عادلانه باشد، گفت: بودجه باید با توجه به نیازها و سرانه جمعیتی هر قسمت تخصیص یابد. متأسفانه مدیر یک شهرستان نمی‌تواند برای کارهایی کوچکی مانند راه‌اندازی یک سایت دفن زباله تصمیم بگیرد و استاندار و امام جمعه مجبور به پیگیری این مسایل هستند. این در حالیست که راه‌اندازی سایت دفن زباله ربطی به امام جمعه یک شهرستان ندارد.

آیت‌الله دژکام بر ضرورت تفویض اختیار به استان‌ها و استانداران تأکید کرد و گفت: دو ماه پیش در جلسه سران سه قوه قرار شده بود بروکراسی کنار گذاشته شود اما هنوز این امر محقق نشده است. نیاز است که برای پیشبرد امور در استان‌ها تفویض اختیار به استانداران انجام شود.

او با اشاره به نزدیک بودن سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: پویشی برای بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر راه‌اندازی شود تا مشخص شود هر دستگاهی در روز سوم خرداد ماه چه خدمتی ارائه می‌کند. اگر بنا شده فرهنگ دفاع مقدس ترویج شود به این دلیل است که ما می‌خواهیم به اهداف‌مان در انقلاب اسلامی برسیم. برگزاری برنامه‌ها برای مناسبت‌ها ممکن است باعث تعطیلی ادارات و تعطیلی خدمات به مردم شود. این در حالیست که نیاز است در بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر خدمات افزایش یابد. شهدا چشمشان به این است که مردم احساس کنند خون آنها اثر کرده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=63532

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.