• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3

نشست صمیمی رئیس جهاددانشگاهی با اعضای واحد فارس برگزار شد

  • کد خبر : 63503
  • 24 اردیبهشت 1402 - 3:34
نشست صمیمی رئیس جهاددانشگاهی با اعضای واحد فارس برگزار شد
رئیس جهاددانشگاهی در روز پایانی سفر خود به شیراز، در یک نشست صمیمانه، با اعضای واحد فارس، به گفت و گو و تبادل نظر پرداخت.

شنبه ۲۳ اردیبهشت، اعضای جهاددانشگاهی واحد فارس طی جلسه‌ای صمیمانه با رئیس این نهاد، به بیان نقطه‌نظرات، دیدگاه‌ها، انتقادات و مشکلات خود پرداخته و درخواست‌هایی برای ارتقا کمی و کیفی این واحد مطرح کردند.

تشکیل تعاونی مسکن، تبدیل وضعیت نیروهای پاره‌وقت، بهبود وضعیت حقوق و دستمزد، توجه به رفع نیازمندی‌های اعضای هیئت علمی، وضعیت بازنشستگی بانوان، شیوه پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان، وضعیت فعالیت خبرنگاران و… بود.

دکتر حسن مسلمی نائینی، رئیس جهاددانشگاهی کشور در پاسخ به موارد مطرح شده در این نشست، با اشاره به طرح تحولی این نهاد که هم‌اکنون در دست بررسی و مطالعه قرار دارد، تصریح کرد: تصمیم‌گیری در جهاددانشگاهی، جمعی است.

وی با بیان اینکه به روز کردن مقررات به سرعت امکان‌پذیر نیست، به طرح تحول و تدوین یک راهبرد برای جهاددانشگاهی که هم‌اینک در دست بررسی است، اشاره کرد و افزود: این مهم پروسه‌ای است که نیاز به دقت زیاد دارد و در تلاشیم که هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد.

مسلمی نائینی با تصریح اینکه مباحث مالی و معیشتی دو اولویت مهم جهاددانشگاهی در سال جاری است، گفت: تمام تلاشمان تحول در جهاددانشگاهی در مباحث مختلف است.

رئیس جهاددانشگاهی همچنین از راه‌اندازی اداره بازنشستگی در جهاددانشگاهی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: برای مسکن کارکنان واحدهای جهاددانشگاهی در مرکز نیز در حال بررسی و رایزنی هستیم.

امیرحسین استقلال، رئیس جهاددانشگاهی فارس نیز در حاشیه این نشست بیان کرد: واحد جهاددانشگاهی فارس جزو محدود واحدهایی بود که از همان ابتدای انقلاب و در سال ۵٩ در دانشگاه شیراز شروع به فعالیت کرد.

وی با بیان اینکه این واحد به لحاظ اعضا و معاونت‌های مختلف سرآمد است، افزود: به عنوان مثال؛ در آموزش‌های کوتاه مدت گسترده‌ترین شبکه جغرافیایی آموزش را در اختیار داریم و در حال حاضر در ١٠ شهرستان دوره‌های تخصصی و اشتغال محور در حال ارائه است.

استقلال همچنین با اشاره به فعالیت‌های این واحد استانی در حوزه‌های پژوهشی و فرهنگی، گفت: خبرگزاری ایکنای فارس در کشور رتبه اول و خبرگزاری ایسنا شعبه فارس نیز جزو برتر طی سال‌های گذشته بوده است.

وی با بیان اینکه در حوزه پژوهش نیز ید طولایی داریم و حتی در سال‌های جنگ هم افتخارات ارزشمندی در این حوزه ثبت شد، گفت: در حوزه اشتغال نیز بیش از ٣٠٠٠ هزار نفر از طریق طرح مشاغل خانگی به بازار متصل کردیم.

استقلال همچنین ضمن تقدیر از رؤسای سابق جهاد دانشگاهی واحد فارس، تصریح کرد: رؤسای سابق، سنت‌های خوبی را به یادگار گذاشتند که امید است بنده میراث دار خوبی برای حفظ آن سنت‌ها باشم.

رئیس جهاددانشگاهی فارس با بیان اینکه جهاددانشگاهی استان فارس، واحدی عزتمند و همراه است، گفت: به خوبی تفاوت فرهنگ سازمانی و هویت سازمانی بین یک واحد  ۴٠ ساله و چند ساله قابل مشاهده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=63503

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.