• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3

برگزاری گردهمایی کمیته بوکس شطرنج ایران در شیراز

  • کد خبر : 63248
  • 20 اردیبهشت 1402 - 19:04
برگزاری گردهمایی کمیته بوکس شطرنج ایران در شیراز
جلسه گردهمایی و هم‌اندیشی کمیته بوکس شطرنج ایران با حضور نمایندگان ۱۱ استان در شیراز برگزار و ضمن تنظیم و تدوین تقویم سالانه، مشکلات موجود بررسی و راهکارهای رشد و پویایی فعالیت‌ها، مطرح شد.

رئیس کمیته بوکس شطرنج ایران و آسیا چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت در حاشیه این گردهمایی و در خصوص تقویم سالانه این رشته ورزشی، به خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه مسابقات جهانی در آبان به میزبانی ایتالیا برگزار می شود برای آماده سازی تیم ملی ۳ دوره مسابقه کشوری و یک دوره مسابقه جایزه بزرگ در تقویم گنجانده شده است.

فریدون پویا با اشاره به اینکه برای نخستین بار مسابقات رده سنی نونهالان و نوجوانان در تیرماه برنامه ریزی شده است، افزود: برای گسترش و همگانی کردن این ورزش بر تقویت پایه تاکید و سرمایه گذاری و استعدادیابی نونهالان و نوجوانان به صورت جدی آغاز شده است.

وی نسبت به برگزاری دوره های فنی و کلاس های داوری و مربی گری در سال جاری ابراز امیدواری کرد و گفت: با برنامه ریزی های انجام شده در استان های اصفهان، گلستان، آذربایجان غربی و خراسان شمالی کلاس های داوری و مربی گری با کیفیت قابل ملاحظه ای برپا خواهد شد.

پویا از همکاری و حمایت فدراسیون انجمن‌های ورزش های رزمی قدردانی و خاطرنشان کرد: با تدابیر “یوسف بهتری” رئیس این فدراسیون و راه اندازی سامانه الکترونیکی تمامی احکام ورزشی هنرجویان به صورت غیرحضوری قابل ارائه است.

رئیس کمیته بوکس شطرنج ایران و آسیا با انتقاد از عملکرد مسئولان ورزشی فارس برای برگزاری جلسه گردهمایی و هم اندیشی، گفت: از آنجا که کمیته بوکس شطرنج ایران به صورت قانونی با مجوز وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون انجمن های ورزش‌های رزمی فعالیت می‌کند و در شیراز مدیریت می‌شود برای برگزاری این قبیل جلسات با مشکل مواجه‌ایم.

پویا به نداشتن دفتر اداری این کمیته با توجه به درخواست های مکرر فدراسیون انجمن های ورزش های رزمی و مکاتبات با اداره کل ورزش و جوانان فارس اشاره و اضافه کرد: در این خصوص از طریق استانداری فارس نیز پیگیری و دستورات لازم به اداره ورزش و جوانان فارس ابلاغ شده است، اما تاکنون شاهد همکاری این اداره کل نبوده ایم.

او با یادآوری اینکه “بوکس شطرنج” دارای مجوز فعالیت از وزارت ورزش و جوانان است، در خصوص علت برگزاری جلسه در محلی غیراداری، گفت: جلسه نمایندگان این رشته ورزشی قرار بود در محل سالن جلسات هیئت سوارکاری فارس برگزار شد اما روز قبل از برگزاری، این مکان مورد تائید قرار نگرفت؛ پس از آن با هیئت کونگ‌فو مذاکره و نظر رئیس این هیئت جلب شد اما متاسفانه چند ساعت قبل از برگزاری، بار دیگر با مخالفت اداره ورزش و جوانان مواجه و ناچار به برگزاری جلسه در مکانی غیراداری شدیم.

رئیس کمیته بوکس شطرنج ایران و آسیا با طرح این پرسش که چرا اداره ورزش و جوانان فارس برای این ورزش سخت گیری می کند؟ گفت: انتظار می رود که مدیران ورزش فارس با بوکس شطرنج که در شیراز متولد شده و مدیریت می شود مهربان تر رفتار کنند و همکاری های لازم را برای رشد و ارتقاء آن داشته باشند.

در جلسه گردهمایی و هم اندیشی کمیته بوکس شطرنج ایران، احکام سالانه نمایندگان استان ها با حضور سرهنگ شکراله مسکویی رئیس سازمان بسیج ورزشکاران سپاه فجر فارس اعطاء شد.

محمد حسین قنبرپور، سامان سعیدیانی، سعید سالارنیا، سید محمود عصایی، پیمان غلام نژاد، مهدی داودآبادی، محمد بهرام پور، محمد قربانی، امیر فرهمند و صالح بابایی نمایندگان استان‌های البرز، همدان، گیلان، فارس، آذربایجان غربی، کیش، تهران، گلستان، اصفهان، خراسان شمالی و خراسان رضوی در این گردهمایی حضور داشتند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=63248

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.