• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2
مدیرعامل شرکت برق شیراز؛

صنعت برق زیرساخت تحقق رشد تولید است

  • کد خبر : 62776
  • 13 اردیبهشت 1402 - 12:10
صنعت برق زیرساخت تحقق رشد تولید است
مدیرعامل شرکت برق شیراز گفت: صنعت برق مهمترین زیرساخت در رشد کیفی زندگی شهروندان و توسعه پایدار است که در تحقق شعار سال " مهار تورم، رشد تولید" نقش بسیار مهمی را ایفا می کند.

محمدرضا سلاحی ضمن گرامیداشت دهم اردیبهشت روز صنعت برق و یازدهم اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر، در آئین قدردانی از کارگران نمونه توزیع برق شیراز، با بیان اینکه کار کیفی و با کیفیت با نیروهای کار متخصص و کیفی محقق می شود، گفت: در راستای آموزش و کسب مهارت و همچنین بهبود شرایط رفاهی کارگران اقدامات زیادی  از گذشته تا کنون شامل راه اندازی مرکز تخصصی فنی حرفه ای مهارت، بیمه تکمیلی و طرح طبقه بندی مشاغل، انعقاد قرارداد با خانه کارگر اجرا شده است.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از شرکت توزیع برق شیراز، سلاحی خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۸۷ و برای اولین بار در کشور مرکز فنی حرفه‌ای مهارت با تاسیسات و تجهیزات کامل راه‌اندازی و امکان آموزش رایگان در دوره‌های تخصصی مرتبط با صنعت برق برای همه افراد فراهم شد.

سلاحی با بیان اینکه ۸۰ درصد نیروهای آموزش دیده در این مرکز، به واسطه مهارت‌های کسب شده و مدارک معتبر فنی حرفه ای شامل فن ورز هوایی، فن ورز نصب کنتور، فن ورز تست کنتور و … جذب بازارکار شده‌اند، گفت: رویکرد شرکت توزیع برق شیراز در آموزش رایگان همه داوطلبان؛ جامع نگر و بلند مدت در راستای توانمند سازی نیروهای حرفه ای است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: برونداد اقدامات آموزشی و توانمند سازی نیروهای کاری را در کسب مقام‌های برتر در مسابقات مهارت شغلی عنوان کرد.

معاون منابع انسانی شرکت توزیع برق شیراز نیز در خصوص فراهم کردن امکانات رفاهی و امنیت شغلی کارگران گفت: دو اقدام مهم در این راستا در شرکت توزیع برق شیراز عبارتند از پوشش ۱۰۰ درصدی بیمه تکمیلی کارگران از سال ۱۳۹۶ و اجرای طرح طبقه بندی مشاغل که منجر به امنیت شغلی بیشتر، پرداخت حق بیمه واقعی و افزایش شمول بیمه و در نتیجه بهبود شرایط بازنشستگی کارگران خواهد شد.

علی احمدزاده گفت: برای رفاه بیشتر و استفاده از امکانات و ظرفیت‌های خانه کارگر اعم از مهمانسرا، تخفیف خرید و … تمامی کارگران با هزینه شرکت به عضویت خانه کارگر درآمده اند.

مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع برق شیراز نیز در این آئین گفت: خوشبختانه در سالیان اخیر توجه ویژه‌ای به ایمن سازی شرایط کار و تاسیسات و شبکه شده است، به طوری که در سال ۱۴۰۲ اعتبار این حوزه بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

مصطفی رئیسی افزود: از اقدامات مهمی که منجر به پایداری بیشتر شبکه و کاهش محسوس خاموشی و ضریب بروز حادثه می شود عیب یابی و رفع نقاط حادثه خیز شبکه در مواقع غیر بحرانی است.

مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع برق شیراز عملیات گروهی تعمیرات در زیر نور آفتاب که به صورت ابداعی با هدف رفع عیوب شبکه در مواقع غیر بحرانی ایجاد شده است را اقدامی موثر برای افزایش پایداری و ایمن سازی محیط کار دانست و گفت: در طی چند سال اخیر با ۲۰۰۰ عملیات گروهی عیب یابی در مواقع غیر تمامی خطوط بحرانی و عیب‌های شبکه را شناسایی و با اجرای کامل چرخه کامل pdca عیوب شبکه برطرف شده است.

رئیسی با عنوان اینکه طی سال گذشته  ۷۱۰۵ نقطهٔ خطرناک در شبکه توزیع برق شناسایی و مشکلات خطر آفرین رفع شده است، گفت: با رعایت مراحل چهارگانه اعمال خاموشی توسط برقکار، رعایت دستورالعمل‌های ایمنی، بررسی خطرات و شرایط محیط کار قبل از شروع بکار، رعایت نظم و آراستگی در محیط کار و سرپرستی مناسب و نظارت دقیق حین اجرا می‌توان از حوادث احتمالی پیشگیری کرد.

در این مراسم از ۲۵ کارگر شرکت‌های پیمانکاری تابعه توزیع برق شیراز و ۴ کارشناس که علاوه بر تخصص و تعهد به شرایط ایمن در محیط کار توجه ویژه ای داشته اند، با اهدا لوح یادبود و هدیه قدردانی شد.

انتهای پیام

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=62776

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.