• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری شیراز؛

کاهش تصادفات فوتی در شیراز/افزایش سامانه‌های ثبت تخلف

  • کد خبر : 62406
  • 08 اردیبهشت 1402 - 12:23
کاهش تصادفات فوتی در شیراز/افزایش سامانه‌های ثبت تخلف
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری شیراز اعلام کرد که طی سال گذشته به واسطه اقدامات اجرایی شده توسط مدیریت شهری و پلیس، تصادفات فوتی در این کلانشهر کاهش ۳۰ درصدی داشته است.

هادی شه دوست شیرازی گفت: با توجه به اهمیت ویژه عامل انسانی در تامین ایمنی حمل و نقل، در سالی که گذشت، اقدامات و خدمات قابل توجهی برای خدمت رسانی به شهروندان، کاهش تلفات حوادث رانندگی و افزایش فرهنگ ترافیکی با تعامل پلیس راهور انجام شد.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از شهرداری شیراز، شه‌دوست گفت: کاهش۳۰ درصدی فوت ناشی از سوانح رانندگی درونشهری در شیراز طی سال ۱۴۰۱ به تایید شورای هماهنگی ترافیک فارس رسیده؛ اقدامی که طی مدتی کمتر از یکسال و با همکاری مستمر دستگاه‌های مختلف و با سیاستگزاری درست در استفاده از سامانه‌های هوشمند، حاصل شده است.

او گفت: تا سال ۹۷ فقط ده سامانه ثبت تخلف در شیراز فعال بود و اکنون به ۶۳ سامانه افزایش یافته که ۳۲ سامانه آن سال ۱۴۰۱ نصب و راه‌اندازی شده است؛ امسال نیز نصب و راه‌اندازی ۳۴ سامانه هوشمند جدید ثبت تخلف، با سرمایه شهرداری در دستور کار قرار دارد و امیدوار هستیم با مشارکت بخش خصوصی ۱۰۰ سامانه دیگر را فعال کنیم.

شه‌دوست شیرازی با بیان اینکه بهره‌گیری از ظرفیت سامانه‌های هوشمند ترافیکی از مهمترین سیاست‌های مدیریت شهری در شیراز است، ادامه داد: علاوه بر ۶۲ سامانه‌ ثبت تخلف، قریب به ۳۰۰ سامانه هوشمند نظارت تصویری هم در شیراز فعال است که حضور فیزیکی پلیس راهور در معابر شهری را موثرتر می‌کند.

او؛ تجهیز ۵ دستگاه خودرو ثبت تخلف سیار، مکانیزاسیون پارکینگ های طبقاتی و اجرای پروژه کنترل هوشمند محدوده کم آلاینده (LEZ) با نصب و راه اندازی ۶۰ سامانه هوشمند را از دیگر اقدامات شاخص این معاونت در زمینه هوشمند سازی اعلام کرد.

هادی شه دوست شیرازی افزود: در بخش تامین زیرساخت های لازم به منظور تامین ایمنی عبور ومرور عابران پیاده و راکبین وسایل نقلیه موتوری و غیر موتوری در سال ۱۴۰۱ نسبت به اجرای ۱۴۰ کیلومتر خط کشی محوری، ۶۵۰۰ بلوک خط کشی عابر پیاده، رفع خطر ۲۵۰ نقطه حادثه خیز، انجام ۱۰۰ اصلاح هندسی و نصب و بهسازی بیش از ۱۱ هزار تابلو و تجهیزات ترافیکی اقدام شده است.

او مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک شیراز را در مراحل پایانی اعلام و اضافه کرد: در این طرح که با نگاه ویژه شورای ششم به بهبود وضعیت حمل و نقل و ترافیک کلانشهر شیراز به مرحله تصویب رسید و با توجه به ازدحام و افزایش تراکم ترافیک، با در نظر گرفتن تغییرات پارامترهای اقتصادی- اجتماعی و برداشت اطلاعات مربوط به عرضه و تقاضا، وضعیت حمل و نقل و مشکلات ترافیکی شهر شیراز تا افق‌ زمانی ۱۴۰۹ پیش بینی و راهکارهایی در برای رفع معضلات موجود و ارتقا ایمنی شهری ارائه شده است.

معاون شهردار شیراز افزایش ۵۰ درصدی خرید اتوبوس برای نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی در کنار هوشمند سازی سیستم‌های اتوبوس و تاکسی را از اقدامات اساسی دیگر معاونت حمل و نقل و ترافیک در سال ۱۴۰۱ اعلام و افزود: تامین ۷۵ دستگاه خودروی میدل باس، خرید ۱۴۵دستگاه اتوبوس و واگذاری ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید با روش خرید خدمت و برگزاری مناقصه در قالب ۳ خط در سال گذشته تحقق پیدا کرد.

شه دوست شیرازی همچنین به بهره‌برداری فاز نخست خط ۲ مترو با اعتباری بالغ بر سه هزار میلیارد تومان در بهمن ماه سال گذشته اشاره و بیان کرد: با پشتیبانی و حمایت شورای ششم فاز یک خط دو قطارشهری شیراز در یک جهش عمرانی افتتاح و از شهرک میانرود، به عنوان جنوبی ترین نقطه کلانشهر به سمت میدان امام حسین(ع) مسافرگیری می‌کند و امکان دسترسی مردم به نقاط مختلف شیراز را فراهم می‌کند.

معاون شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی خط سوم مترو شیراز نیز در امتداد شمال غربی این کلانشهر با اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان با هشت ایستگاه در سال ۱۴۰۲ شتاب خواهد گرفت.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=62406

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.