• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3
مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس؛

افزایش ۱۷۶ درصدی کمک خیرین حوزه سلامت در فارس

  • کد خبر : 61536
  • 26 فروردین 1402 - 18:23
افزایش ۱۷۶ درصدی کمک خیرین حوزه سلامت در فارس
مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس گفت: سال گذشته و علیرغم همه مسائل و مشکلات، شاهد افزایش ۱۷۶ درصدی حجم ریالی کمک‌های نیکوکاران سلامت در این استان بودیم.

دکتر علی‌اکبر رامجردی شنبه ٢۵ فروردین در یک کنفرانس خبری بیان کرد: سال گذشته علی‌رغم تنگناهای اقتصادی، اقدامات خیرین حوزه سلامت رو به افزایش بوده و ۷۹ تفاهمنامه به ارزش ٣۶٠ میلیارد تومان منعقد شده است که افزایش ١٧۶ درصدی نسبت به سال ١۴٠٠ و افزایش ۲۱۴ درصدی نسبت به سال ٩٩ را نشان می‌دهد.

او ادامه داد: این تفاهم نامه‌ها شامل؛ ۱۱ مورد اهدای ملک به ارزش ٢۵٠ میلیارد تومان، ۴۰ مورد علمیات عمرانی به ارزش ٨٠ میلیارد تومان، ۱۴ مورد اقدامات حمایتی به ارزش ٨ میلیارد و ٨٠٠ میلیون تومان و ۱۴ مورد اهدای تجهیزات به ارزش ٢١ میلیارد و ۵٠٠ میلیون تومان است.

مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس خاطرنشان کرد: سال گذشته ۴٧٠٠ بیمار نیازمند توسط صندوق حمایت از بیماران مجمع خیرین تامین سلامت استان حمایت شده‌اند که این حمایت‌ها شامل؛ اسکان، تسهیلات قرض‌الحسنه، بیمه، اخد نوبت و …به ارزش ٣ میلیارد و ٧٠٠ میلیون تومان بوده است.

رامجردی به خدمات صندوق حمایت از دانشجویان این مجمع که اعضای آن عموما پزشکان و اساتید خیر هستند هم اشاره و اعلام کرد که ١٨٩ نفر دستیار تخصصی و دانشجویان پزشکی به میزان سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از خدمات این صندوق بهره مند شده‌اند.

او با بیان اینکه هم‌اینک ٨٧ پروژه سلامت محور با همراهی نیکوکاران فارس در حال اجراست، افزود: اقامتگاه مرکزی همراه بیمار بیمارستان شهید فقیهی شیراز با ظرفیت حداقل ۲۰۰ تخت، یکی از همین پروژه‌هاست که امیدواریم امسال افتتاح شود.

مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس با اشاره به اینکه اکنون ١٩ اقامتگاه همراه بیمار در این استان فعال است، گفت: مرکز جامع تصویربرداری بیمارستان نمازی نیز امسال با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و خیرین به بهره برداری می‌رسد.

رامجردی با بیان اینکه مجمع خیرین تامین سلامت فارس از سال ٨٠ آغاز به کار کرد، مجموع تعهدات انجام شده خیرین در این ٢١ سال را بالغ بر ۵١ هزار میلیارد و ۴٠٠ میلیون تومان اعلام و اضافه کرد: این خدمات در قالب ۲۹۱۰ تفاهمنامه، شامل ۴٢۶ مورد اهدای ملک، ١١٩١ مورد اهدای تجهیزات، ۶۱ مورد اهدای خودرو و … اجرایی شده‌ است.

او خاطرنشان کرد: طی دو دهه گذشته ١۴٠ مرکز دانشگاهی و دولتی این کمک‌ها را دریافت کرده‌اند. همچنین طی این ٢١ سال ٨.۵ میلیارد تومان به دانشجویان و ٩.۵ میلیارد تومان هم به بیماران کمک شده است.

مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس همچنین تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و مشارکت خیرین در تحقیقات حوزه سلامت و پیشگیری را از مهمترین رویکردهای مجمع متبوع در سال جاری ذکر کرد.

رامجردی ضمن یادآوری اینکه عمده اقدامات این مجمع نظیر احداث ۸ بیمارستان خیریه، توسط بانوان نیکوکار انجام شده است، گفت: یک سوم خیرین فارس از بانوان هستند، اما حجم اقدامات آنها حدود ۵۰ درصد است.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه در شهرستان‌ها آقایان نیکوکار، گفت: اگرچه تعداد پروژه‌های مربوط به خیرین حوزه سلامت در شهرستان‌های فارس بیش از شیراز است اما از نظر مبلغ ریالی، کلانشهر شیراز حجم بیشتری به خود اختصاص داده است.

رامجردی خاطرنشان کرد: برای جذب خیرین بهترین کار، اطلاع رسانی و جلب اعتماد با کارنامه کاری است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=61536

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.