• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2

هسته‌های پژوهشی شناختی حمایت می‌شوند

  • کد خبر : 61532
  • 26 فروردین 1402 - 18:16
هسته‌های پژوهشی شناختی حمایت می‌شوند
ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی از شکل‌گیری هسته‌های پژوهشی همسو با اولویت‌های این ستاد و نیازمندی‌های کشور حمایت می‌کند.

این ستاد به منظور تربیت نیروی انسانی مجرب، ایجاد و برقراری تعاملات ملی و بین‌المللی با اساتید و شرکت‌های فناور، انجام فعالیت ‌های ترویجی، تیم‌سازی و شبکه‌سازی برای تشویق و ترغیب متخصصان سایر حوزه‌های علمی و فناوری‌ به فعالیت در حوزه‌های دانش علوم شناختی از هسته‌های پژوهشی حوزه‌های مرتبط حمایت می‌کند.

در چارچوب این سیاست حمایتی ضمن توجه به قابلیت‌های هسته پژوهشی از جمله حضور استاد یا اساتید پیشگام، استفاده از ظرفیت دانشجویان تحصیلات تکمیلی، زیرساخت‌های آزمایشگاهی مورد نیاز، اشراف مدیر هسته پژوهشی به مرزهای دانش به همراه گلوگاه‌های فناورانه و نیازهای آتی تا حصول دانش فنی و یا حتی ارائه نمونه اولیه محصول یا خدمت و امکان شبکه‌سازی و بکارگیری سایر حوزه‌های فناوری‌ در راستای کاربردی‌سازی پژوهش‌های انجام‌شده مد نظر بوده و هر گونه دارایی فناورانه، محصول و دانش فنی حاصل متعلق به هسته پژوهشی است.

به نقل از روابط عمومی ستاد علوم شناختی، در این برنامه حمایتی ترویج و جریان‌سازی در حوزه فعالیت مورد حمایت، اعم از برگزاری کنفرانس یا تشکیل پنل در کنفرانس‌های فعال، انتشار مقالات و یا سایر فعالیت‌های ترویجی و فرهنگ‌سازی بنا بر موضوع و جامعه هدف، روندیابی و رصد و دیده‌بانی حوزه علمی و فناوری در کشور و جهان مورد توجه جدی قرار دارد.

ستاد توسعه علوم شناختی پیشتر از هسته‌های پژوهشی در حوزه‌های ارتقاء و توانبخشی شناختی، داده‌کاوی، مدیریت شناختی و نیز فلسفه ذهن از جمله در زمینه‌های مداخلات الکترومغناطیس در کارکردهای شناختی، اختلالات یادگیری، عصب روانپزشکی، ارزیابی و سنجش شناختی، سلامت شناختی دیجیتال، هوش مصنوعی و کاربرد علوم شناختی در مدیریت حمایت کرده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=61532

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.