• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

برای همخوانی وام «شهریه» با نرخ واقعی شهریه اهتمام داریم

  • کد خبر : 61288
  • 22 فروردین 1402 - 15:31
برای همخوانی وام «شهریه» با نرخ واقعی شهریه اهتمام داریم
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این‌که وام‌های «تحصیلی»،‌ «ضروری»، «ودیعه مسکن» و «شهریه» توسط صندوق رفاه دانشجویان به دانشجویان تعلق می‌گیرد، گفت: اهتمام صندوق رفاه دانشجویان این است که وام شهریه دانشجویان با نرخ واقعی که دانشجو پرداخت می‌کند، همخوانی داشته باشد و دانشجویان بتوانند شهریه را با وام تسویه کنند.

دکتر مسعود گنجی درباره ثبت‌نام وام‌های دانشجویی، گفت: ثبت‌نام وام «شهریه» و «وام تحصیلی» دانشجویان از ۱۵ اسفند ماه ۱۴۰۱ در سامانه جدید خدمات رفاه دانشجویان آغاز شده است و بیش از ۴۰ هزار نفر تاکنون در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با بیان این‌که امیدواریم امسال در خصوص وام تحصیلی رشد خوبی داشته باشیم، ادامه داد: مدارک بیش از ۶۰۰۰ نفر از دانشجویان کشور تا اواخر اسفندماه به تأیید دانشگاه‌ها رسیده بود و این تعداد از دانشجویان پیش از آغاز سال جاری، وام‌هایشان را دریافت کردند. دانشجویان تا ۱۵ اردیبهشت ماه برای ثبت‌نام دریافت وام فرصت دارند و به محض تایید مدارک این دانشجویان از سوی دانشگاه، وام به حساب آنها واریز خواهدشد.

به گزارش روابط عمومی صندوق رفاه دانشجویان، دکتر گنجی توضیح داد: وام ضروری در موارد محدودی مانند ازدواج، فرزندآوری و … به دانشجویان تعلق می‌گیرد؛ همچنین سعی‌ ما بر این است که در طرح قانون جوانی جمعیت مطابق با مصوبات قانونی عمل کنیم و به همین منظور سازمان برنامه و بودجه، مبلغی را به این امر اختصاص داده است که با یاری خداوند بعد از کار کارشناسی تصمیم خواهیم گرفت چگونه این وام‌ها و اعتباری که سازمان برنامه و بودجه در اختیار صندوق رفاه دانشجویان قرار داده را بین دانشجویان تقسیم کنیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=61288

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.