• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0

فعالیت‌های قرآنی باید در شان حرم سوم اهل بیت(ع) باشد

  • کد خبر : 61155
  • 20 فروردین 1402 - 19:35
فعالیت‌های قرآنی باید در شان حرم سوم اهل بیت(ع) باشد
رئیس جهاددانشگاهی استان فارس با اشاره به اینکه برپایی نمایشگاه قرآنی همزمان با ماه مبارک رمضان در شیراز، اقدامی شایسته و در خور تامل بود، تاکید کرد فعالیت‌های قرآنی برگزار شده در این استان باید در شان حرم سوم اهل بیت(ع) و فاخر باشد.

امیرحسین استقلال، با اشاره به برپایی نمایشگاه قرآن و عترت فارس، در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس، گفت: تلاقی مفاهیم بلند قرآنی و هنر در این نمایشگاه یکی از وجوه بارز آن بود که بسیار قابل توجه است.

وی افزود: گرچه تعداد غرفه‌های این نمایشگاه در شأن شهر با سابقه و فرهنگی شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) نبود و انتظار حضور پررنگ‌تری از فعالان قرآنی سراسر کشور در این رویداد وجود داشت، اگرچه سالن اختصاص یافته به موضوع قرآن و مهدویت، کیفیت خوبی داشت.

استقلال بر ضرورت تبلیغات بیشتر این نمایشگاه از سوی دستگاه‌های مختلف تأکید و اضافه کرد: بسیار خوب است که در سال‌های آتی هم تبلیغات بیشتری برای نمایشگاه صورت گیرد و هم اینکه دسترسی مردم برای استفاده از این نمایشگاه تسهیل شود البته بهتر بود که نمایشگاه در فاصله نزدیک‌تری به جمعیت برپا می‌شد.

رئیس جهاددانشگاهی فارس با بیان اینکه امیدواریم سال آینده شاهد حضور بیش از پیش نهادهای متولی حوزه قرآنی باشیم، گفت: چیزی که در اینجا بسیار حس می‌شد عدم حضور دستگاه‌های متولی حوزه قرآن بود تا صدای مردم را بشنوند و خدمات بهتری را ارائه دهند.

وی راهکار نجات در بحبوحه جنگ شناختی و بحبوحه وانفسانی انسان‌گرایی را پناه بردن به مفاهیم بلند قرآن عنوان کرد و گفت: جهاددانشگاهی هم توفیق دارد که از سالیان گذشته در خدمت قرآن باشد و با راه‌اندازی سازمان فعالیت‌های قرآنی، پژوهش‌های قرآنی، خبرگزاری ایکنا در خدمت قرآن کریم باشد.

استقلال خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی فارس در ماه رمضان امسال همکاری خوبی در برپایی مراسم جزءخوانی قرآن حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و همچنین برپایی نمایشگاه نسخ خطی قرآن هم در حرم مطهر و هم نمایشگاه قرآن فارس داشته است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=61155

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.