• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 1 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
3
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز؛

طرح “از سبزه تا کمپوست” در شیراز اجرا می‌شود

  • کد خبر : 60663
  • 12 فروردین 1402 - 13:45
طرح “از سبزه تا کمپوست” در شیراز اجرا می‌شود
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز با اشاره به اجرای طرح "از سبزه تا کمپوست" گفت: این طرح امسال برای یازدهمین بار همزمان با سیزدهمین روز از فروردین در شیراز اجرا می‌شود.

روح‌الله خوشبخت شنبه ۱۲ فروردین به خبرنگاران گفت: طرح “از سبزه تا کمپوست” برای بسیاری از شهروندان شیرازی که سیزدهم فروردین را در دامان طبیعت سپری می‌کنند، آشناست.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز افزود: در این طرح که برای حفاظت از محیط زیست اجرا می‌شود، با استقرار نیروها و مخازن ویژه در خروجی‌های شیراز، سبزه‌های شهروندانی که قصد رفتن به دامان طبیعت دارند را تحویل گرفته و به آنان کیسه‌های ویژه جمع‌آوری پسماند داده می‌شود.

خوشبخت با اشاره به مرغوبیت کود آلی که در فرآیند کمپوست شامل تخمیر، دانه‌بندی و مواردی از این قبیل و تحت پایش کارشناسان تولید می‌شود، گفت: سبزه‌های جمع‌آوری شده در ورودی و خروجی‌های شهر و اماکن تفرجگاهی؛ طی فرایند کمپوست به کودهای آلی با ویژگی‌های مناسب برای گیاهان تبدیل می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز اظهار کرد: رهاکردن سبزه‌ها در معابر می‌تواند تصادف و خسارت مالی و جانی را به دنبال داشته باشد و به همین دلیل خودداری از رهاسازی سبزه‌ها در معابر و طبیعت حائز اهمیت است.

خوشبخت بیان کرد: ۱۰۰ پاکبان موتورسوار نیز با گشت‌زنی در معابر، سبزه‌های رهاشده در کوچه و خیابان را جمع‌آوری می‌کنند و حدود ۲۰۰ مخزن ویژه سبزه و پسماند نیز به منظور جمع‌آوری سبزه‌ها و پسماندها در محل‌های تفرجگاهی و خروجی و ورودی‌های شهر مستقر می‌شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=60663

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.