• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
مدیرکل اوقاف و امورخیریه فارس؛

اسکان ۱۷۳ هزار زائر در اماکن تحت مدیریت اوقاف فارس

  • کد خبر : 60557
  • 09 فروردین 1402 - 12:49
اسکان ۱۷۳ هزار زائر در اماکن تحت مدیریت اوقاف فارس
مدیرکل اوقاف و امورخیریه فارس اعلام کرد که از ابتدای تعطیلات نوروزی تا پایان هفته اول فروردین، بالغ بر ۱۷۳ هزار زائر نوروزی در اماکن و بقاع متبرکه تحت مدیریت این اداره در استان اسکان داده شده‌اند.

حجت‌الاسلام سید عباس موسوی در گفت و گو با خبرنگاران، تعداد زائران بقاع متبرکه استان فارس تا پایان هفته اول فروردین امسال را بالغ بر ۴۶۱ هزار نفر اعلام کرد.

موسوی ضمن یادآوری اینکه بیشترین تعداد بقاع متبرکه کشور در فارس واقع شده است، خاطرنشان کرد که این موضوع یک ظرفیت مهم برای جذب زائران و مسافران به ویژه در ایام نوروز به شمار می‌رود.

او با اشاره به اینکه هرسال نوروز طرح آرامش بهاری اجرایی می‌شود، گفت: با توجه به همزمانی نوروز با ماه مبارک رمضان، امسال طرح ضیافت الهی را هم در ایام نوروز اجرایی کرده‌ایم.

موسوی با اشاره به اسکان حدود ۱۷۳ هزار زائر در زائرسراها و اماکن و بقاع متبرکه در فارس، گفت: بیشترین تعداد زائران نوروزی و اسکان آنان مربوط به امامزاده آقام شهید(ع) شهرستان فراشبند و حرم سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس همچنین خاطرنشان کرد که یکی از مهمترین جذابیت‌های تاریخی فرهنگی این استان، مساجد است، گفت: امسال هم شاهد استقبال خوب مسافران نوروزی از مساجد بوده‌ایم.

موسوی اضافه کرد: تا پایان هفته اول فروردین، ۱۱ هزار و ۵۲۹ نفر از مسجد تاریخی وکیل، ۱۸ هزار نفر از مسجد تاریخی نصیرالملک و ۶۰۰ نفر از مسجد جامع نی‌ریز بازدید کرده‌اند.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی فارس تا پایان هفته اول فروردین، گردشگران بیش از یک میلیون بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس را ثبت کرده‌اند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=60557

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.