• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2
به همت گروهی از محققان شیرازی؛

دسترسی رایگان به قابلیت‌های هوش مصنوعی

  • کد خبر : 60448
  • 07 فروردین 1402 - 13:38
دسترسی رایگان به قابلیت‌های هوش مصنوعی
به همت گروهی از محققان شیرازی و برای نخستین بار در ایران، دسترسی رایگان به قابلیت‌های هوش مصنوعی با هسته ChatGPT، فراهم شده است.

یک تیم تحقیقاتی در شیراز که سابقه فعالیت در زمینه فناوری اطلاعات را دارد، با توجه به چالش‌های موجود در مسیر دسترسی به هوش مصنوعی به دلیل اعمال تحریم‌ها، اقدام به ساخت و پیاده‌سازی هوش مصنوعی با هسته ChatGPT کرده است.

این دستاورد که امکان دسترسی رایگان به آن فراهم شده است، گامی بلند در زمینه کاربردی کردن فناوری‌های نوین به شمار می‌رود؛ اقدامی که امکان دسترسی کاربران به نیازهایی نظیر برنامه‌نویسی، خلاصه‌نویسی، کتابخوانی، مشاوره‌های پزشکی و …. را فراهم می‌کند.

کارشناسان هوش مصنوعی و استفاده از آن توسط انسان در جهان معاصر را به اختراع و استفاده از آتش برای دوره‌های پیش از تاریخ تشبیه کرده‌اند، اقدامی که تاثیرات آن نظیر انقلاب صنعتی گسترده و عمیق خواهد بود.

هوش مصنوعی مانند انسان یاد می گیرد، استدلال می‌کند، به ادراک می رسد و در نهایت کاری که از آن می خواهیم را انجام می دهد. هوش مصنوعی شاخه ها و سطوح مختلفی را دارد که با علوم متفاوت ترکیب و در نهایت منجر به تحولی عظیم در زندگی بشر می شود.

به همین دلایل اهمیت پیاده سازی و تسهیل مبانی آن برای جامعه ایرانی که در جهان کارنامه درخشانی در هوش، ذکاوت و بهره گیری از تکنولوژی های صلح آمیز دارد از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و گروه تحقیقاتی «IranBrain» با تلاش های شبانه روزی جمعی از محققان توانمند بومی توانسته است گام های پرتوانی در این حوزه بردارد.

کاربران و علاقه‌مندان این امکان را دارند که با مراجعه به درگاه الکترونیک Iran-Brain.com از امکان هوش مصنوعی به رایگان بهره ببرند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=60448

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.