• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2

آخرین وضعیت شیوع کرونا در فارس

  • کد خبر : 60435
  • 06 فروردین 1402 - 20:58
آخرین وضعیت شیوع کرونا در فارس
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید براینکه، گردش ویروس کووید۱۹ در جامعه متوقف نشده است، آخرین وضعیت آماری این بیماری در استان فارس را بیان کرد.

دکتر سید وحید حسینی یکشنبه ۶ فروردین به خبرنگاران گفت: براساس آخرین اطلاعات پیرامون رنگبندی نقشه کرونا، هم‌اکنون ۱۸ شهرستان فارس در وضعیت زرد و سه شهرستان اقلید، سروستان و اوز در وضعیت نارنجی قراردارند.

او با بیان اینکه وضعیت ۲۱ شهرستان فارس آبی است، خاطرنشان کرد: وضعیت شهرستان‌های شیراز، خرم بید، پاسارگاد، نی ریز، استهبان، لارستان، گراش، لامرد، مهر، جویم، قیر و کارزین، جهرم، فیروزآباد، کوار، کوه چنار، خرامه، کازرون و رستم به لحاظ شیوع کرونا زرد است.

حسینی با اشاره به افزایش زمینه های انتقال بیماری در ایام نوروز به دلیل دید و بازدیدهای خانوادگی و سفرهای هموطنان، افزود: با توجه به تداوم چرخه های انتقال بیماری کرونا در سطح کشور، نیاز است مردم در این ایام هوشیارانه اقدام کرده و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، ایام نوروز را با سلامت سپری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در خصوص فعالیت مراکز ارائه خدمات سلامت در طول تعطیلات آغاز سال، مراکز منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا در استان نیز در این ایام فعال بوده و پذیرای مردم و مسافران نوروزی هستند.

حسینی از مردم استان فارس و مهمانان نوروزی درخواست کرد که در صورت مواجهه با علایم کرونا، به مراکز منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا مراجعه کرده و از شدت یافتن بیماری پیشگیری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه نباید کرونا را به عنوان یک اپیدمی پایان یافته تلقی کنیم، پایبندی به شیوه نامه های بهداشتی را ضروری خواند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=60435

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.