• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
مدیرکل آموزش و پرورش فارس؛

اسکان ۲۲۶ هزار نفرروز مسافر نوروزی در فارس

  • کد خبر : 59989
  • 02 فروردین 1402 - 1:32
اسکان ۲۲۶ هزار نفرروز مسافر نوروزی در فارس
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: از ابتدای اسکان تا صبح اول فروردین بیش از ۸۰هزار و ششصد نفر در قالب ۲۳ هزارخانواده و در مجموع نزدیک به ۲۲۶ هزار نفرروز در مدارس و اماکن وابسته به آموزش و پرورش فارس اسکان داده شده اند.

محمد خلیل عسکری سه شنبه اول فروردین ۱۴۰۲ در حاشیه بازدید از ستادهای اسکان شهر شیراز گفت: بااشاره به اینکه از ابتدا تا کنون بیشترین آمار اسکان در مدارس استان مربوط به شب تحویل سال است٬ گفت: فقط در این شب بیش از ۳۴ هزار نفر در مدارس و اماکن اقامتی وابسته به آموزش و پرورش فارس اسکان داده شدند.

رئیس کمیته اسکان ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان فارس گفت: تقریبا تمام کلاس های درس پیش بینی شده در شیراز تکمیل شدند و بلافاصله مدارس جدیدتری مجهز و وارد چرخه اسکان شدند.

عسکری گفت: در ساعات پایانی شب نیز با توجه به سردی هوا و تقاضای اسکان در مدارس به ناچار مجوز برپایی چادر درنمازخانه ها و راهروهای مدارس صادر شد تا مهمانان نوروزی در محیطی امن و گرم اسکان داده شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: تلاش شده وسایل و امکانات ورزشی در مدارس در اختیار فرزندان مهمانان نوروزی قرار داده شود تا از محیط و حیاط مدارس برای بازی استفاده کنند.

عسکری گفت: به مدیران مدارس استان اعلام شده تا علاوه بر تمهیدات اسکان در مدارس همچنان از ظرفیت فضای کلی مدرسه در خصوص مسایل تربیتی، معرفی نمادها و مفاخر مذهبی و فرهنگی استان و شیراز استفاده کنند.

رییس کمیته اسکان ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان فارس همچنین به امکانات پیش بینی شده برای اسکان مهمانان در کلاس های درس نیز اشاره کرد و گفت: تعداد ۱۹هزار تخته فرش، ۵هزار یخچال، ۹۰۰دستگاه اجاق گاز در مدارس و کلاس های محل اسکان قرار داده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت:بیش از ۲هزار و چهارصد تن از فرهنگیان استان فارس شامل: عوامل اجرایی ، سرایداران و خدمتگذاران کار پذیرش و اسکان مهمانان نوروزی را برعهده دارند.

رییس کمیته اسکان ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان فارس گفت: ۶۸ پایگاه پذیرش حضوری مهمانان نوروزی در استان فارس پیش بینی شده اما توصیه ما این است با توجه به امکان رزرو اینترنتی ، مهمانان نوروزی با مراجعه به ادرس الکترونیکی: eskan.mefu.ir محل اسکان خود را از قبل رزرو کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=59989

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.