• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3
رئیس بنیاد مسکن انقلاب کشور؛

بنیاد مسکن ۴۰ هزارخانه برای مددجویان می‌سازد

  • کد خبر : 59162
  • 16 اسفند 1401 - 18:39
بنیاد مسکن ۴۰ هزارخانه برای مددجویان می‌سازد
رئیس بنیاد مسکن انقلاب کشور گفت: هم‌اکنون در حال ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی برای افراد مشمول کمیته امداد در مناطق مختلف کشور هستیم.

اکبر نیکزاد سه‌شنبه ۱۶ اسفند در جلسه تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد مسکن فارس اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در اجرای این تفاهم‌نامه، زمین مناسب برای ساخت مسکن ایثارگران واجد شرایط را براساس ضوابط این نهاد انقلابی در مناطق روستایی واگذار خواهد کرد و یا زمین‌های متعلق به ایثارگران را به طرح هادی مناطق روستایی الحاق کرده و یا با تغییر کاربری این اراضی برای ساخت واحدهای مسکونی موافقت خواهد کرد.

او اضافه کرد: همچنین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نسبت به ساخت مسکن مقاوم روی اراضی مسکونی متعلق ایثارگران در روستاها با بهره‌گیری از تسهیلات بانکی و آورده متقاضیان متعهد شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این نشست با اشاره به برنامه ساخت مسکن در مناطق شهری و روستایی کشور گفت: از مجموع ۳۳۱ هزار و۸۸۷ واحد مسکونی در حال ساخت توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، عملیات احداث ۱۰۱ هزار و ۱۲۸ واحد در مناطق شهری و ۲۱۹ هزار و ۴۳۰ واحد در مناطق روستایی آغاز شده و با سرعت در حال اجراست.

نیکزاد ادامه داد: ساخت ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده شهر تهران نیز بر اساس دستور رئیس‌جمهور به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شده که عملیات اجرایی ۱۱ هزار و ۲۳۰ واحد از این جمع آغاز شده است.

به گفته او؛ ۱۰ هزار واحد مسکونی از طرح‌هایی که به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شده، ۱۴ اسفند سال جاری با حضور رئیس جمهور به بهره برداری خواهد رسید و تحویل متقاضیان می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور خاطرنشان کرد: علاوه بر این از مجموع ۲۰ هزار واحد مسکونی که قرار است برای اقشار محروم بطور مشترک توسط بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان در نقاط مختلف کشور ساخته شود، عملیات ساخت ۱۰ هزار واحد شروع شده که بنیاد مستضعفان تأمین ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض ، ۲ تن میلگرد و ۱۰ تن سیمان را به ازای هر واحد از آنها متقبل شده است.

به گفته نیکزاد، از سوی دیگر ۱۰ هزار واحد مسکونی نیز برای افراد تحت پوشش بهزیستی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخته خواهد شد که مقرر شده به ازای هر واحد ۱۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض از سوی بهزیستی پرداخت شود.

او گفت: تفاهم نامه اخیر با بنیاد شهید نیز کار ساخت دهها هزار واحد مسکونی برای خانواده معظم شهدا و ایثارگران در نقاط مختلف روستایی را تسهیل می‌کند.

به گفته نیکزاد، هم‌اینک با تأییدیه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، عوارض صدور مجوز ساخت و خرید انشعابات واحدهای مسکونی خانواده شهدا و ایثارگران در مناطق روستایی کاملا رایگان محسوب می‌شود.

ساخت ایستگاه پروانه متروی تهران 

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اضافه کرد: عملیات اجرایی ایستگاه پروانه مترو تهران را تا پایان سال تکمیل کرده و تحویل شهرداری خواهیم داد.

او اضافه کرد: به موجب تفاهم‌نامه‌ای که بین شهرداری تهران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد شد و فاز دوم پروژه مسیر توسعه شرقی خط ۴ از شمال تقاطع بزرگراه‌های شهید سلیمانی و شهید باقری تا میدان رهبر وارد مرحله اجرایی شده که طول این مسیر ۵ کیلومتر بوده و ۵ ایستگاه را شامل می‌شود.

نیکزاد در این مراسم با اشاره به توسعه شرقی خط ۴ متروی تهران گفت: عملیات اجرایی ادامه خط ۴ با قراردادی به مبلغ ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ظرف ۲۴ ماه آینده انجام خواهد شد.

بازسازی خوی تا پایان خرداد سال ۱۴۰۲ 

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ادامه گفت: بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان خوی تا پایان خرداد سال آینده به پایان خواهد رسید.

نیکزاد افزود: با هدف خدمات رسانی هر چه بیشتر به زلزله زدگان، با همت مسوولان و اراده مردم، هم اکنون بازسازی مناطق زلزله‌زده خوی در حال انجام است.

او اضافه کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۲ بازسازی این واحدها به پایان خواهد رسید.

به گزارش ایسنا، در این مراسم از خدمات عطاءالله زمانی، مدیرکل پیشین بنیاد مسکن فارس تقدیر و سید علیرضا حمیدی به عنوان مدیرکل جدید بنیاد مسکن استان فارس معرفی شد.

سید علیرضا حمیدی پیشتر معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان فارس بود، عطاءالله زمانی نیز برای ادامه خدمت به بنیاد مسکن تهران منتقل شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=59162

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.