• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
11
رئیس سازمان دانش آموزی خبر داد:

مدارک داوطلبان نامزدی انتخابات دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی در فارس بررسی شد

  • کد خبر : 5695
  • 11 مرداد 1399 - 19:51
مدارک داوطلبان نامزدی انتخابات دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی در فارس بررسی شد
رئیس سازمان دانش آموزی و دبیر ستاد برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی در فارس از بررسی و تایید مدارک داوطلبان نامزدی انتخابات دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی در استان خبر داد و گفت: 67 دانش‌آموز دختر و 42 دانش‌آموز پسر، داوطلبی خود را برای نامزدی در این انتخابات اعلام کرده‌اند.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس ،امید اسماعیلی گفت: کمیته بررسی و تایید مدارک داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس در فارس، با حضور اعضا و نمایندگان اداره حراست و اداره ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش استان، رزومه نامزدها و محتواهایی که در سامانه بارگذاری کرده‌اند را بررسی و نسبت به تایید یا رد صلاحیت آن ها بر اساس شاخص‌های موجود در شیوه‌نامه شرایط نمایندگی اعضا اقدام نمودند.

معاون فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی فارس نیز گفت: در روند بررسی صلاحیت داوطلبان، نحوه فن‌بیان، مطالب تبلیغاتی، شعارها و صحبت‌های نمایندگان بررسی می‌شود و داوطلبانی که طبق شیوه‌نامه انتخابات شرایط معدل، انضباط، پایه تحصیلی و فن بیان و اطلاعات عمومی برخوردارند با تایید کمیته بررسی مدارک، تایید می‌شوند.

فاطمه عظیمی افزود : داوطلبان برای حضور در شورای دانش‌آموزی استان شرط معدل نیاز ندارند ولی داوطلبان نامزدی انتخابات مجلس دانش‌‌آموزی نیاز به معدل ۱۷ و بالاتر دارند و انضباط آن ها نیز نباید زیر ۱۹ باشد.

وی افزود: پس از احراز هویت نامزدها و تایید هیات اجرایی انتخابات، اطلاعات شخصی و محتواهای تبلیغاتی افراد دارای صلاحیت از روز جمعه ۱۰ مردادماه در سامانه قابل رویت شده و دانش‌آموزان عضو شورای دانش‌آموزی مناطق تا ساعت ۲۴ روز یکشنبه ۱۲ مردادماه فرصت دارند با ورود به سامانه نسبت به بررسی نامزدها برای انتخابی آگاهانه اقدام کنند.

دهمین دوره انتخابات مجلس دانش‌آموزی در فارس و ۱۵ استان دیگر، از ساعت ۸ صبح روز سه شنبه ۱۴ مردادماه آغاز و منتخبین شورای دانش‌آموزی مناطق می‌توانند تا ساعت ۱۲ همان روز با ورود به سامانه رای خود را اعلام کنند.

در این انتخابات ۱۸ نفر از دانش‌آموزان برای حضور در بیست و یکمین شورای دانش‌آموزی استان فارس برگزیده می‌شوند و با توجه به اینکه فارس دارای ۸ کرسی در مجلس دانش‌آموزی است از این تعداد ۴ نفر از دختران و ۴ نفر از پسران که بیشترین رای را کسب کرده‌اند به شرط دارابودن شرایط نمایندگی مجلس مطابق شیوه نامه به عنوان نمایندگان مجلس دانش‌آموزی فارس معرفی می‌شوند و به دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی راه می‌یابند.

موعد برگزاری این انتخابات در بهمن و اسفند ماه گذشته بوده که به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی مدارس، برگزاری این رویداد در ۱۶ استان به تعویق افتاده بود و با تدبیر سازمان دانش‌آموزی کشور، سامانه‌ای برای برگزاری الکترونیکی این انتخابات طراحی شده است تا همه موارد انتخابات از نام نویسی تا تبلیغات و رای دهی و اعلام نتایج همه به طور کامل الکترونیکی باشد و شاهد برگزاری یک انتخابات تمام الکترونیکی باشیم.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=5695

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.