• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 2 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
4

پیگیری برای راه‌اندازی ۲۱۰۰ تخت بیمارستانی جدید در شیراز

  • کد خبر : 56737
  • 17 بهمن 1401 - 20:47
پیگیری برای راه‌اندازی ۲۱۰۰ تخت بیمارستانی جدید در شیراز
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از پیگیری برای راه‌اندازی ۲۱۰۰ تخت بیمارستانی جدید در این کلانشهر با هدف ارتقا کمی و کیفی خدمات حوزه سلامت خبر داد.

دکتر سید ابوالفضل هاشمی اصل دوشنبه ۱۷ بهمن در حمع خبرنگاران با اشاره به فعال بودن ۴۵ بیمارستان دولتی، ۳۲ شبکه بهداشت و درمان، ۱۶ دانشکده، ۱۵۷ اورژانس پیش بیمارستانی، ۶۰ مرکز تحقیقات با همراهی حدود هزار عضو هیئت علمی، ۳۵ هزار نیروی انسانی و ۱۰ هزار دانشجو در زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، جایگاه این مجموعه را در سطح کشور و منطقه ویژه برشمرد که علاوه بر دستاوردهای آموزشی، درصد بالایی از بیماران دیگر استان های کشور را نیز تحت پوشش قرار داده است.

او ادامه داد: طی یک سال اخیر نیز مراکز درمانی و بهداشتی زیر مجموعه دانشگاه در استان فارس، با اعتباری بالغ بر ۱۷۹ میلیارد تومان به تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای و پیشرفته مانند سی تی اسکن، ام آر آی، توموتراپی، آنژیوگرافی، اکو سونو و DDR مجهز شده‌ است که می‌تواند نقش موثری در توسعه کمی و کیفی خدمات این مراکز به همراه داشته باشد.

هاشمی اصل همچنین کسب رتبه برتر در شاخص‌های عملکردی عمومی و اختصاصی در بین دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور را از جمله دستاوردهای معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه عنوان و اضافه کرد: طی یکسال گذشته ۹۸ پروژه با زیربنای بالغ بر ۷۳ هزار ۱۹۲ مترمربع و اعتباری بالغ بر ۶۸۰ میلیارد تومان را از اقدامات این معاونت در یک سال گذشته عنوان کرد.

هاشمی اصل همچنین از آغاز عملیات اجرایی دو هزار و ۱۰۰ تخت بیمارستانی جدید در شهر شیراز با تملک ۱۰۰ هکتار زمین با استفاده از اعتبارات ملی و استانی و عملیات اجرایی ۱۸۰ پروژه بهداشتی به متراژ ۹۱ هزار و ۹۰۳ متر مربع با تامین اعتباری بالغ بر ۲۹۲ میلیارد تومان از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، به عنوان گامی رو به جلو در مسیر توسعه سلامت فارس و دستیابی به افق‌های روشن این مجموعه خبر داد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری جشنواره کشوری تعالی کیفیت نظام سلامت، با نگاه دانش بنیان به چالش‌ها و فرایندهای نظام سلامت، به همت این معاونت خبر داد که با شرکت ۱۵۷ مقاله از سطح کشور در دانشگاه علوم پزشکی شیراز به پایان رسید.

او در ادامه اظهار کرد: پیگیری تعرفه عملکردی خدمات پرستاری و پرداخت سه ماه از مطالبات پرستاران با اعتباری بالغ بر ۶۴ میلیارد تومان نیز از دیگر فعالیت‌های معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه بود که اجرایی شد.

هاشمی اصل همچنین نوسازی، تجهیز و راه‌اندازی ۶۲۹ تخت در قالب چهار بیمارستان و همچنین بخش‌های ویژه در سطح استان را از دیگر اقدامات این معاونت در یک سال اخیر برشمرد.

او با اشاره به پیگیری اجرایی شده قانون تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگر در دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان یکی دیگر از اقدامات این معاونت، از تبدیل وضعیت چهار هزار و ۱۰۳ نفر از کارکنان شاغل در مجموعه دانشگاه و مشمول قانون ایثارگری خبر داد و گفت: همچنین در طی یک سال اخیر موفق به تسویه دو هزارو ۷۳۸ میلیارد ریال از بدهی‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز را با استفاده از ظرفیت قانونی تهاتر شده‌ایم.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین در این نشست در خصوص پرداخت مطالبات پزشکان و کارکنان مجموعه دانشگاه و پرداخت‌های دارو و ملزمات مصرفی، توضیحاتی ارائه کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=56737

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.