• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
2
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس؛

خواندن و نوشتن تنها دغدغه سوادآموزی نیست

  • کد خبر : 54984
  • 19 دی 1401 - 19:24
خواندن و نوشتن تنها دغدغه سوادآموزی نیست
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس با بیان اینکه امروز تنها داشتن سواد خواندن و نوشتن، دغدغه نیست، گفت: دغدغه ما باید ایجاد و ارتقاء سواد رسانه، اقتصادی و .... همزمان با آموزش خواندن و نوشتن باشد.

مجید احمدی دوشنبه ۱۹ دی در جمع فعالان سوادآموزی شهرستان مرودشت، گفت: پس از پیروزی انقلاب و صدور فرمان تاریخی خصرت امام( ره )، یکی از گسترده‌ترین و سازمان یافته‌ترین فعالیت‌ها، در زمینه سوادآموزی بزرگسالان کشور شکل گرفت.

احمدی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب سوادآموزی را یک جریان مهم فرهنگی می‌دانند، باسوادی را زمینه‌ساز استقلال فرهنگی، رشد و شکوفایی استعدادها، ارتقای توانایی های فردی و اجتماعی افراد برشمرد و گفت: نزول قرآن کریم با سوره علق و آیه؛ “اقرا باسم ربک الذی خلق” بود، این نشان‌دهنده اهمیت علم آموزی از دیدگاه اسلام است.

وی با بیان اینکه سواددار کردن مسلمانان به عنوان شرط آزادی اسرا در غزوات صدراسلام، نشانه توجه پیامبر اسلام(ص) به اهمیت سواد و دانش بوده است، گفت: آموزش دهندگان رکن اصلی سوادآموزی هستند و نقش آنها در بیداری جامعه بی بدیل است.

احمدی بر بهره‌مندی از ظرفیت‌ شاغلین آموزش و پرورش، حلقه‌های میانی، نیروهای جهادی و خیرین در امر سوادآموزی تاکید و اضافه کرد: تلاش خواهیم کرد با همت مضاعف و پشت کار بیشتر آموزش دهندگان و سایردست‌ اندرکاران سوادآموزی، بی سوادی را در استان فارس ریشه کن کنیم.

احمدی یکی از مشکلات سوادآموزی را مسدود نبودن راه ورود به بیسوادی دانست و گفت: با تلاش و مشارکت معاونت ابتدایی آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها در استان فارس، موضوع انسداد مبادی بی سوادی را پیگیری می‌کنیم.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان فارس گفت: در شرایط کنونی نباید دغدغه ما تنها خواندن و نوشتن باشد بلکه سواد رسانه، سواد اقتصادی، و …از اهمیت بالایی در جامعه برخوردار است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=54984

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.