• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4

واکسن‌های توصیه شده کرونا برای گروه‌های مختلف

  • کد خبر : 54981
  • 19 دی 1401 - 18:54
واکسن‌های توصیه شده کرونا برای گروه‌های مختلف
با توجه به آغاز موج جدیدی از شیوع کروناویروس، همه افراد بالاتر از ۵ سال می‌توانند با دریافت واکسن، برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری خود را ایمن کنند.

بر اساس اعلام کمیته واکسیناسیون علیه کروناویروس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، همه افرادیکه بالاتر از ۵ سال سن دارند می‌توانند با مراجعه به مراکز واکسیناسیون در سراسر استان فارس، نسبت به دریافت واکسن اقدام و خود را در برابر این بیماری ایمن کنند.

به گزارش سحاب پرس، برابر اعلام این کمیته گروه سنی ۵ تا ۱۸ سال می‌توانند با مراجعه به مراکز واکسیناسیون، یکی از واکسن‌های «سینوفارم یا پاستوکووک» را به عنوان دُز اول دریافت کرده و پس از گذشت ۲۸ روز برای تزریق نوبت دوم از همان نوع، به مراکز فعال مراجعه کنند.

کسانیکه در این گروه سنی نوبت‌های دو یا سه گانه واکسن را دریافت کرده باشند، می‌توانند با مراجعه به مراکز مشخص شده، واکسن “نورا” را به عنوان دُزهای سوم یا چهارم، دریافت کنند.

همچنین افراد بالای ۱۸ سال که در نوبت اول و دوم، یکی از واکسن‌های «سینوفارم، برکت، بهارات یا پاستوکووک» را دریافت کرده‌اند و ۳ ماه از دریافت نوبت دوم واکسن آنها گذشته باشد، این امکان را دارند که برای نوبت سوم، واکسن «سینوفارم، برکت، اسپایکوژن، پاستوکووک یا نورا» را دریافت کنند.

براساس اعلام کمیته واکسیناسیون کرونای علوم پزشکی شیراز، افراد بالای ۱۸ سال که در نوبت اول و دوم، واکسن «اسپوتنیک» دریافت کرده‌اند و ۳ ماه از دریافت نوبت دوم واکسن آنها گذشته است، می توانند برای نوبت سوم، واکسن «اسپایکوژن، پاستوکووک یا نورا» را دریافت کنند.

همچنین افراد بالای ۱۸ سال که در نوبت اول و دوم خود واکسن «آسترازنکا» دریافت کرده‌اند و ۳ ماه از دریافت نوبت دوم واکسن آنها گذشته است، می‌توانند برای نوبت سوم، واکسن «پاستوکووک، اسپایکوژن و یا نورا» را دریافت کنند.

این کمیته به افراد بیمار دارای ضعف سیستم ایمنی که در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال قرار دارند و ۴ ماه از نوبت دوم آنان گذشته، توصیه کرده است که با همراه داشتن معرفی نامه پزشک، برای نوبت سوم، واکسن «سینوفارم یا پاستوکووک» را دریافت کنند.

افراد بیمار دارای ضعف سیستم ایمنی که در گروه سنی بالای ۱۸ سال قرار دارند و ۴ ماه از نوبت سوم آنان گذشته است، با همراه داشتن معرفی نامه پزشک، می توانند برای نوبت چهارم، واکسن «اسپایکوژن یا پاستوکووک» را دریافت کنند.

براساس اعلام کمیته واکسیناسیون علیه کرونای علوم پزشکی شیراز، پرسنل شاغل در بخش‌های مختلف بهداشت و درمان و افراد بالای ۷۰ سال که حداقل چهار ماه از زمان دریافت نوبت سوم آنان گذشته باشد نیز امکان دریافت نوبت چهارم واکسن را با مراجعه به مراکز مشخص شده خواهند داشت.

به گزارش سحاب پرس، افراد بالای ۱۸ سال که از دریافت نوبت سوم واکسن آنها حداقل شش ماه می گذرد، می توانند برای دریافت نوبت یادآور (نوبت چهارم) به مراکز تزریق واکسن مراجعه کنند؛ از طرفی افرادیکه واکسن‌های غیرفعال سینوفارم، برکت و فخراوک، را در نوبت‌های اول یا دوم تزریق کرده‌اند امکان دریافت واکسن برکت پلاس به عنوان نوبت یادآور را خواهند داشت.

این کمیته با یادآوری اینکه واکسن «نورا» در افراد بالای ۱۸ سال و در نوبت سوم و چهارم قابل استفاده است، به افراد توصیه کرده است که هنگام مراجعه به مراکز واکسیناسیون، کارت‌های ملی و واکسیناسیون خود را همراه داشته باشند.

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نام و نشانی مراکز واکسیناسیون علیه کرونا، در پایگاه اینترنتی به نشانی covidvaccine.sums.ac.ir درج شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=54981

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.