• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3
مدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش؛

اسناد بالادستی ملاک فعالیت‌های ورزشی مدارس باشد

  • کد خبر : 54627
  • 12 دی 1401 - 16:13
اسناد بالادستی ملاک فعالیت‌های ورزشی مدارس باشد
مدیرکل تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: همه فعالیت‌های تربیت بدنی باید مرتبط و در راستای اسناد بالادستی آموزش و پرورش باشد، این نیازمند تسلط کامل برنامه‌ریزان و کارشناسان حوزه تربیت بدنی با این اسناد است.

محمد جعفری دوشنبه ۱۲ دی در دوره آموزشی توانمندسازی کارشناسان تربیت بدنی ادارات آموزش و پرورش استان فارس که در خانه سلامت دانش‌آموزی شیراز برگزار شد، گفت: متاسفانه کم تحرکی در سال‌های اخیر به عنوان یکی از عوامل ریشه‌ای، منجر به آسیب‌های مختلف جسمی و در ادامه روانی شده است.

مدیرکل تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه چاقی به عنوان یکی از پیامدهای کم تحرکی، سهم زیادی از هزینه‌های درمانی و بهداشتی را به خود اختصاص می‌دهد، گفت: معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش برنامه های خود را براساس اسناد بالادستی نظیر سیاست‌های ابلاغی رهبری، سند تحول بنیادین، بیانیه گام دوم، سند تحول دولت مردمی، برنامه درسی ملی و برنامه‌های ابلاغی وزیر، اجرا می کند.

جعفری با بیان اینکه براساس این اسناد، به ویژه سند تحول بنیادین، باید تربیت دانش‌آموزان تمام ساحتی باشد و این مستلزم دانش آموز تمام ساحتی تربیت شود و این مستلزم داشتن معلم، محتوا و فضای چند ساحتی باشد.

مدیرکل تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: براساس این سند، دانش آموز باید در شش ساحت تربیت شود که یکی از آنها تربیت زیستی و بدنی و همین بیانگر نقش مهم معلمان تربیت بدنی است و آنها نیز باید تمام ساحتی رفتار کنند.

جعفری گفت: براساس سند تحول بنیادین، تکالیفی برای دفتر تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اشاره شده که از جمله می‌توان به توسعه تربیت بدنی مدارس، خانواده محور کردن برنامه‌ها، توانمندسازی دانش‌آموزان، ایجاد تنوع در فرصت‌های تربیتی، تدوین برنامه آموزشی متناسب با نیازهای دانش آموزان و … را می توان اشاره کرد.

مدیرکل تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه فصل هفتم سند تحول دولت مردمی نیز به این بخش اشاره شده است، گفت: با توجه به سند تحول دولت مردمی، دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش مکلف شده است تا اماکن ورزشی را توسعه دهد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس نیز با بیان اینکه بخش اصلی کار معلمان ورزش، کیفیت بخشی به درس تربیت بدنی است، گفت: فارس با دارا بودن ۲۱۲۰ معلم ورزش از استان‌های بزرگ کشور در حوزه تربیت بدنی است.

سید کاظم حسینی گفت: موفقیت‌های قهرمانان ورزشی استان فارس مرهون همین تلاش‌های معلمان ورزش است که گمنام در مدارس تلاش می کنند و استعدادهای ورزشی دانش آموزان را باور می کنند.

حسینی با بیان اینکه استان فارس در احداث اماکن ورزشی طرح شهید سلیمانی در کشور رتبه اول را دارد و پیشتاز است، گفت: فارس اولین استانی بود که مسابقات پدر_پسر و مادر_دختر را در راستای طرح شهید خرازی که همان آزاد سازی اماکن ورزشی ویژه خانواده‌ها بود، اجرا کرد.

او با یادآوری اینکه در طرح شهید طوقانی که با رویکرد گسترش ورزش های پهلوانی و زورخانه‌ای اجرا شد هم فارس در زمزه هفت استان برگزیده برای  اجرای پایلوت این ورزش است، گفت: آذر امسال در فارس بیش از ۲۵۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر دوره دوم متوسطه در مسابقات ورزشی شرکت کردند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه مسابقات دانش آموزان دوره اول متوسطه استان اسفند امسال و دانش آموزان ابتدایی هم اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود، گفت: فارس بهمن ماه امسال میزبان ۲۰۰۰ دانش‌آموز دوره دوم متوسطه در مسابقات بسکتبال و والیبال خواهد بود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=54627

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.