• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
6

شهر خانواده؛ گامی نو و خلاقانه در آموزش خانواده ها

  • کد خبر : 5389
  • 06 مرداد 1399 - 21:22
شهر خانواده؛ گامی نو و خلاقانه در آموزش خانواده ها
به مناسبت هفته ازدواج، مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان فارس از موسسه دانش بنیان خانواده بهارنکو بازدید کرد.

به گزارش دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در این آیین که مصادف با سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی)ع( و حضرت زهرا)س( برگزار شد، مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان، با اشاره به فعالیت های این مرکز در حوزه خانواده از سال ۸۹ تا کنون، گفت: در حال حاضر دختران و پسران آماده ازدواج در ۲۷ شعبه در استان فارس پس از مراجعه آزمایشگاه های ازدواج ملزم هستند در یکی از نمایندگی های موسسه بهارنکو حضور یابند و آموزش های الزامی هنگام عقد را پشت سر بگذارند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر «حمید مقامی» با اشاره به شرایط کنونی جامعه و همه گیری بیماری کووید۱۹ ، افزود: در موسسه بهارنکو همیشه در تلاش هستیم تمام مشکلات را به فرصت تبدیل کنیم تا بتوانیم به دوام زندگی مشترک زوجین کمک کنیم و در همین راستا، تمام آموزش ها به صورت آنلاین برای زوجین سراسر استان برگزار می شود.

او با تاکید بر اهمیت دوام ازدواج بیان کرد: از آنجا که بهترین و بادوام ترین ازدواج ها زمانی انجام می گیرد که با آگاهی و شناخت کامل باشد، این مرکز با همین رویکرد مرکزی را با نام «هاتف» راه اندازی کرده است که به دختران و پسران آماده ازدواج در راستای انتخاب آگاهانه با همکاری اساتید آموزش می دهد.

این مقام مسوول در دانشگاه ادامه داد: با توجه به پیشرفت روند آموزش ها در جوامع بشری و حرکت به سمت زندگی های الکترونیک و منسوخ شدن روش سخ وری در آموزش ها، ما در مجموعه بهارنکو تمام تلاش خود را به کار بستیم تا بتوانیم با آموزش های نوین، آموزش های پویا و شبکه مفاهیم را به زوجین ارائه دهیم.

مدیرعامل موسسه بهارنکو نیز گفت: این تغییرات با نام «شهر خانواده» و به گونه ای طراحی شده است تا با اضافه کردن فرم در روند آموزش و با همکاری زوجین در آموزش ها شبکه ای از مفاهیم کلیدی را به آنها بیاموزیم که پس از خروج از محیط آموزشی با احساس نیاز به یادگیری بیشتر به دنبال آموز ها باشند.

«عباس سلطانی» با بیان اینکه آمارها نشان می دهد بیشتر طلاق ها در سال های ابتدایی زندگی مشترک بوده است، افزود: نبود شناخت و آگاهی نداشتن طرفین از نحوه برخورد و همچنین نداشتن مهارت حل تعارض ها، یکی از دلایلی است که زوجین در سال هایی ابتدایی زندگی گریبانگیر زوجین جوان است و این امر باعث می شود زوجین به جدایی و پایان دادن به زندگی مشترک خود فکر کنند، به همین منظور این مرکز با راه اندازی واحدی با نام« تابان» سعی بر آن دارد تا پنج سال اول زندگی مشترک زوجین را همراهی کند و آموزش های مور نیاز آنها را ارائه کند.

او با بیان اینکه در سال ۸۸ در شهر شیراز ۱۴ درصد ازدواج ها در سال اول منجر به طلاق می شد که در حال حاضر این آمار به ۳ درصد رسیده است، ادامه داد: در این مرکز دختران و پسران هنگام ازدواج ۶ ساعت در بحث احکام و حقوق زوجین، بهداشت جنسی، روانشناسی زن و مرد و مهارت های زندگی آموزش می بینند.

مدیرعامل موسسه بهارنکو اظهار کرد: در کنار آموزش، زوجین با درصد ریسک بالا خدمات مشاوره هم دریافت می کنند که شامل دختران زیر ۱۸ سال، اختلاف سنی ۱۰ سال بیشتر آقا از خانم، پسران زیر ۲۰ سال، اختلاف سنی خانم بیش از ۵ سال از آقا، ازدواج مجدد رجوعی ها بر اساس تحقیقات احتمال طلاق بین این افراد بیشتر است.

در حاشیه این بازدید که در قالب تور گردی انجام شد، مدیرکل اداره ورزش و جوانان فارس ضمن قدردانی از فعالیت های مرکز بهارنکو، گفت: موسسه بهارنکو به عنوان یک موسسه فعال و پویا در تمام زمینه های ازدواج ورود داشته است.

دکتر «عباس حاجی زاده» افزود: مجموعه بهارنکو و در رأس آن شهر خانواده به عنوان یک طرح نو و خلاق بسیار مورد توجه است و با توجه به اینکه اینگونه فضاها نیاز جامعه امروز است، اداره ورزش و جوانان تمام تلاش خود را می کند که در قالب چهارچوب و موارد قانونی برای ارتقای این طرح کمک کند.

او اظهار کرد: جامعه ما به چنین فضایی نیاز دارد که همزمان بتواند در موارد پیش از ورود زوجین و هم پس از ازدواج تا چندین سال از آنان حمایت کند و این فرایند طولانی مدت در بهارنکو و شهر خانواده باعث می شود که آمار طلاق پایین آمده و زندگی زوجین جوان با نشاط تر و پویاتر باشد.

دکتر حاجی زاده در خصوص همکاری بین دو سازمان گفت: سعی می کنیم در راستای راه اندازی هر چه سریعتر و با کیفیت تر طرح بهارنکو در حد امکان همکاری داشته باشیم.

او همچنین با اشاره به راه اندازی خانه جوان شیراز گفت: در حال حاضر در شیراز و برخی شهر های استان مکانی با نام خانه جوان در حال فعالیت است که بهارنکو در چهارچوب قانونی از این فضای موجود نیز می تواند استفاده کند.

در این بازدید «اشرف قریشی» سرپرست معاونت فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان فارس و دیگر مسوولان بهارنکو حضور داشتند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=5389

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.