• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
6
رئیس اداره امور فن آوری های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی فارس؛

پرداخت بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال وام به دیم کاران در فارس

  • کد خبر : 53739
  • 27 آذر 1401 - 10:50
پرداخت بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال وام به دیم کاران در فارس
رئیس اداره امور فن آوری های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به ارائه تسهیلات ادوات و تجهیزات مکانیزه مورد نیاز در طرح جهش تولید در دیم زارهای استان، گفت: تاکنون متقاضیان برای دریافت ۶۰۵ میلیارد و ۵۵۸ میلیون ریال به شعب بانک معرفی شده‌اند.

علیرضا پرویزی با اشاره به اینکه طرح جهش تولید در دیم زارها برای اولین سال است که در این استان به اجرا در آمده، عنوان کرد: تا کنون ۶۷۹ فقره از پرونده متقاضیان خرید ادوات مکانیزه به شعب بانک ملی شهرستان‌های تحت پوشش طرح معرفی و ارسال شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از جهادکشاورزی فارس، پرویزی، با بیان اینکه طرح جهش تولید در دیم زارها با محوریت کشاورزی حفاظتی و با رویکرد حفظ و مدیریت ۳۰ درصدی بقایای گیاهی، کاشت مستقیم و کاشت عمود بر شیب اجرا می‌شود، اظهار کرد: بر همین اساس پرداخت تسهیلات برای خرید ادواتی همچون کارنده‌های مستقیم کار، زیر شکن و لولر غلطک کمبریج در دستور کار سیاست‌های حمایتی طرح جهش تولید دیم زارها قرار دارد.

پرویزی؛ اعطای تسهیلات قرض الحسنه برای خرید هد برداشت حبوبات، سمپاش، بیلر نباتات علوفه‌ای، موور نباتات علوفه‌ای، ریک نباتات علوفه‌ای، ریز دانه کار علوفه ای، هد برداشت کلزا، پهپادهای کشاورزی، سنگ جمع کن و قطعات کمباین برای تعمیر و بازسازی را از دیگر موارد مورد حمایت در طرح جهش تولید در دیم زارها دانست.

او همچنین با بیان اینکه در طرح جهش تولید در دیم زارها کاشت دیم محصولات زراعی گندم، جو، کلزا، کاملینا، حبوبات، محصولات علوفه‌ای و گیاهان دارویی مد نظر است، افزود: با توجه به شرایط جوی تا کنون عملیات کاشت دیم این محصولات در سطح بیش از ۹۷ هزار هکتار از اراضی ۱۴ شهرستان مجری طرح در سامانه اختصاصی ثبت شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=53739

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.