• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی فارس؛

اعطای وام قرض‌الحسنه به طرح‌های کشاورزی

  • کد خبر : 53565
  • 24 آذر 1401 - 13:44
اعطای وام قرض‌الحسنه به طرح‌های کشاورزی
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی فارس گفت: با ابلاغ شیوه نامه جزء ۲ بند ب تبصره ۱۶، تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزا در رسته‌های اولویت دار کشاورزی این استان توسط بانک‌های عامل پرداخت می‌شود.

جعفر صبوری‌پور بیان کرد: در گام اول این تسهیلات قرض‌الحسنه به طرح‌های گلخانه کوچک مقیاس و کاشت گیاهان دارویی براساس اطلس توسعه گیاهان دارویی تعلق می‌گیرد.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی فارس، صبوری‌پور ادامه داد: این تسهیلات به اشخاص حقیقی و حقوقی، بخش‌های خصوصی و تعاونی در حوزه فعالیت‌های اقتصادی و برای اجرای طرح سرمایه گذاری اشتغالزا قابل پرداخت است.

معاون جهادکشاورزی استان فارس عنوان کرد: تسهیلات مذکور به طرح‌های خوداشتغالی توسعه‌ای، تکمیلی و ایجادی و همچنین طرح‌های کارفرمایی توسعه ای و تکمیلی تعلق می‌گیرد.

او با بیان اینکه از کل اعتبارات استانی بند ب تبصره ۱۶، در حال حاضر سهم بخش کشاورزی ۵ درصد معادل ۱۳۸۱ میلیارد ریال است، گفت: سقف فردی تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزا  ۱.۵ میلیارد ریال و سقف کارفرمایی به ازای به کارگیری تعداد افراد متناسب با سقف فردی حداکثر ۴۰ میلیارد ریال است.

این مقام مسئول اضافه کرد: برای رسته‌های شغلی مورد تایید کمیسیون پولی و اعتباری بانک مرکزی، سقف فردی تا سه میلیارد ریال در حد ۲۰ درصد اعتبارات دستگاه قابل پرداخت است.

صبوری پور با بیان اینکه سامانه ثبت درخواست‌های متقاضیان، سامانه جامع تسهیلات اشتغال کشور به آدرسtek.mcls.gov.ir  (مستقر در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ) است، افزود: متقاضیان واجد شرایط می‌توانند نسبت به ثبت درخواست، تکمیل مدارک و مستندات مورد نیاز اقدام کنند تا پس از بررسی به بانک عامل معرفی شوند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اضافه کرد: مدارک مورد نیاز برای اخذ تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزا شامل ارائه مدارک معتبر زمین و آب، جواز تاسیس برای گلخانه‌های کوچک مقیاس و تایید جهاد کشاورزی برای طرح‌های کشت گیاهان دارویی است.

صبوری پور به مدارک ضمانت و وثایق مورد نیاز نیز گریزی زد و گفت: تا سقف یک میلیارد ریال با اعتبارسنجی متقاضی و سفته و یک ضامن معتبر، تا سقف دو میلیارد ریال براساس ماده (۶) دستورالعمل اجرایی اعطای تسهیلات خرد و تا سقف سه میلیارد ریال نیز با یکی از تضامین اعتبارسنجی و سفته و یک ضامن معتبر و یا ارائه دو ضامن معتبر است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اظهار کرد: تشخیص اهلیت متقاضیان، رصد فرآیند پرداخت تسهیلات و نظارت بر اجرای طرح به عهده مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=53565

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.