• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3
مسئول بسیج حقوقدانان استان فارس؛

دوره توانمندسازی حقوق‌یاران در شیراز برگزار شد

  • کد خبر : 52762
  • 21 آذر 1401 - 13:11
دوره توانمندسازی حقوق‌یاران در شیراز برگزار شد
مسئول بسیج حقوقدانان استان فارس گفت: دوره توانمندسازی حقوق‌یاران سازمان بسیج حقوقدانان استان با حضور ۱۲۰ نفر از حقوقدانان بسیجی برگزار شد.

روح‌الله مهبودی دوشنبه ۲۱ آذر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این دوره یک روزه ۱۲۰ نفر از خواهران و برادران دارای تحصیلات حقوقی، از جمله وکلا و مشاوران حقوقی، و کارشناسان حقوق شرکت کردند.

او ادامه داد: هدف از برگزاری این دوره، آموزش افراد برای به کارگیری در مساجد در طرح هر مسجد یک حقوقدان است که یکی از هدف‌های آن، آشناسازی مردم با حقوق شهروندی است.

مهبودی، جذب آحاد مردم و آگاه‌سازی حقوقی، با هدف متوقف ساختن سیر صعودی تشکیل پرونده در مراجع قضایی را از دیگر اهداف این دوره دانست و گفت: تگرش این دوره مبتنی بر آگاهی‌بخشی عمومی است، به این صورت که هرچه جنبه آگاهی عمومی نسبت به مسائل حقوقی در محلات بیشتر باشد، با جرایم کمتری روبرو خواهیم بود و پرونده‌های کمتری به مراجع قضایی ارجاع می‌شود.

او خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی در زمینه چگونگی مراجعه به دستگاه قضایی و استیفای حقوق فردی و اجتماعی، حل اختلافات و ایجاد صلح و سازش، ارتقای فرهنگ قانون‌گرایی، زمینه‌سازی برای تحکیم بنیان خانواده، کاهش طلاق، افزایش اعتماد عمومی به دستگاه قضایی، ارتقای جایگاه اثربخش دستگاه قضایی و متصدیان امر قضا، از مباحث مطرح شده برای این دوره توانمندسازی حقوقدانان فارس است.

مسئول بسیج حقوقدانان فارس گفت: برای این برنامه از ریاست شورای حل اختلاف استان، اساتیدی از معاونت پیشگیری از جرایم دادگستری فارس، معاون سیاسی استان و مسئول سازمان بسیج محلات و مساجد سپاه فجر دعوت شدند که هم اساتید و هم شرکت‌کنندگان از این دوره، رضایت کامل را داشتند.

مهبودی همچنین با اشاره به اینکه تعدادی از شرکت‌کنندگان در این دوره، از شهرستان‌های اطراف شیراز بودند، عنوان کرد: این دوره، دوره بسیار خوبی بود که در بالا بردن آگاهی‌بخشی به عموم مردم، اثربخشی بالایی خواهد داشت.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=52762

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.