• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
3
مدیرکل بهزیستی فارس اعلام کرد؛

میز خدمت پیشگیری از اعتیاد در محلات برپا می‌شود

  • کد خبر : 52643
  • 18 آذر 1401 - 15:28
میز خدمت پیشگیری از اعتیاد در محلات برپا می‌شود
مدیرکل بهزیستی فارس اعلام کرد که به زودی "میز خدمت پیشگیری از اعتیاد" در محلات به خصوص محلات آسیب خیز برپا می‌شود.

محمدرضا هوشیار در پنجمین جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای مبارزه با مواد مخدر فارس یستی بیان کرد: این کمیته بررسی اجرای مصوبات قبل و رویکرد کارزار رسانه‌ای برای آگاه سازی و پیشگیری از اعتیاد را در دستور کار خود دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از بهزیستی فارس، او با اشاره به آثار اعتیاد بر سلامت جسمانی و روانی افراد و لطمات جبران ناپذیر این معضل بر ساختارهای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور گفت: اغلب آسیب‌های اجتماعی اعم از سرقت، قتل ،طلاق، همسر و کودک آزاری از اعتیاد ریشه می‌گیرند.

مدیرکل بهزیستی فارس در ادامه افزود: از ارگان‌هایی که دغدغه اجتماعی دارند و مسئولانه در این کمیته شرکت می‌کنند تشکر می‌کنم و از افرادی که پیگیر نیستند گله مندم، چرا که مصرف مواد مخدر علاوه بر جسم فکر و روح جوانان ما را هدف می‌گیرد و  رفتارهای توأم با پرخاشگری غیر قابل کنترل در افراد را بدنبال دارد، در حال حاضر اگر متحد نباشیم و دلسوزانه و مسئولانه برخورد نکنیم، موضوع اعتیاد به طور گسترده مشکل ساز خواهد بود.

هوشیار خاطرنشان کرد: بنابراین با شعار “کار تیمی _ انگیزه الهی” با کار گروهی و خرد جمعی در این زمینه فعالیت می‌کنیم.

او بر لزوم شناساندن خط ملی مشاوره اعتیاد که با شماره( ۰۹۶۲۸) برای مشاوره خانواده‌ها در زمینه اعتیاد راه‌اندازی شده، تاکید کرد و گفت: آموزش رکن اصلی پیشگیری از اعتیاد است و این خط مشاوره برای آموزش و ایجاد آگاهی و هوشیاری در خانواده‌ها، نوجوانان و جوانان پیش‌بینی شده است.

مدیرکل بهزیستی فارس بر امکان استفاده از ظرفیت Cb ها و NGO ها برای آموزش و خدمات پیشگیری از اعتیاد تاکید کرد و افزود: به زودی میز خدمت‌های ویژه در این خصوص تحت عنوان “میز خدمت پیشگیری از اعتیاد در محلات به خصوص محلات آسیب خیز برپا خواهد شد” و از طریق میز خدمت در این محله ها اعضای افتخاری کمیته پیشگیری از اعتیاد انتخاب می‌شوند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=52643

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.