• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4
مدیرکل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر فارس؛

بیش از ۱۰ هزار خانوار روستایی در فارس مستمری دریافت می‌کنند

  • کد خبر : 52278
  • 13 آذر 1401 - 19:01
بیش از ۱۰ هزار خانوار روستایی در فارس مستمری دریافت می‌کنند
مدیرکل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر فارس اعلام کرد که بیش از ۱۰ هزار  و ۵۰۰ خانوار روستایی و عشایری مستمری بگیر این صندوق بیمه‌ای در استان هستند.

حسن کمالی یکشنبه ۱۳ آذر در جمع خبرنگاران با اشاره به گسترش نظام بیمه‌ای در جامعه و اجرای اصل۲۹ قانون اساسی بیان کرد: در این راستا  صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، سال ۸۴ با رویکرد حمایت از افراد کم برخوردار و ضعیف آغاز به کار کرد.

مدیرکل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر فارس با بیان اینکه۱۷۴ کارگزار این بیمه در استان فعال شده و همه واجدان شرایط تحت پوشش هستند، خاطرنشان کرد:  افراد تحت پوشش با پرداخت حق بیمه و بدست آوردن شرایط لازم می‌توانند از خدمات صندوق از جمله بازنشستگی، از کار افتادگی و نقل و انتقال بیمه‌ای برخوردار شوند.

کمالی همچنین بیان کرد: از ۴ صندوق بیمه‌ای موجود در کشور، سه صندوق کشاورزان، روستائیان و عشایر تحت حمایت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است.

او گفت: وجه تمایز بین بیمه روستاییان و عشایر و دیگر صندوق‌های بیمه‌ای این است که ۱۰ درصد حق بیمه را دولت به عنوان کارفرمایی صندوق پرداخت می‌کند و ۵ درصد را فرد می‌پردازد و به عبارتی پرداختی پرداختی‌ها ۷۰ به ۳۰ است.

مدیرکل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر فارس یادآور شد: رسانه‌ها می‌توانند کمک شایانی به صندوق بیمه روستاییان و عشایی کنند، چرا که جامعه هدف ما شاید از اهمیت و مزایای ییمه اطلاعات کافی نداشته باشند لذا می‌توان در تبلیغ و ترویج فرهنگ بیمه‌ای همراه بود.

کمالی همچنین با بیان اینکه همه ما باید در اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و اینکه جامعه هدف از اهمیت و مزایای بیمه برخوردار شوند تا در آینده از رفاه نسبی برخوردار شوند؛ تلاش کنیم، افزود: صندوق بیمه ما جوان است و یک دهه را سپری کرده است.

او با تاکید بر اینکه باید آحاد واجدین شرایط از اهمیت این صندوق مطلع شوند، افزود: ۸ سطح درآمدی مشخص شده است و کشاورز و روستاییان براساس شرایطی که دارند سطحی را انتخاب می‌کنند.

مدیرکل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر فارس بیان کرد: در صورتی که سطح بالاتری باشد در زمان بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت؛ افراد تحت تکلف مستمری بیشتری دریافت می‌کنند.

کمالی گفت: امسال تلاش داریم ۴۲ درصد افزایش پرداختی سطح بیمه در راستای هماهنگی حقوقی داشته باشیم.

او با اشاره به اینکه افزایش سطوح درآمدی داریم و معتقدیم که این میزان جوابگو نیست، تصریح کرد: با افزایش سطوح درآمدی در آینده مستمری بگیران صندوق مبالغ دریافتی آنها جوابگو باشد و تلاش داریم پرداختی ما به کف سازمان تامین اجتماعی برسد.

مدیرکل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر فارس بیان کرد: ۱۷۴ کارگزار در مناطق مختلف روستایی و عشاری داریم و همچنین رتبه دوم کشوری از نظر پوشش بیمه‌ای با بیش از ۱۸۴ هزار بیمه شده روستایی و عشایری در سطح استان داریم.

به گفته کمالی؛ بیش از ۱۰ هزار  و ۵۰۰ خانوار روستایی و عشایری مستمری بگیر این صندوق در فارس هستند.

او گفت: با برنامه‌های راهبردی پیش رو، تلاش می‌شود زمینه رضایتمندی افرادی که به عضویت صندوق  در می‌آیند افزایش داده شود و دامنه تعهدات و خدمات را گسترده تر کنیم.

مدیرکل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر فارس با اشاره به افزایش سطوح درآمدی، اعطای تسهیلات بدون بهره و ضامن به مستمری بگیران هم بیان کرد: امسال به هر مستمری بگیر مبلغ ۵ میلیون تومان تسهیلات پرداخت خواهد شد.

کمالی همچنین سقف پرداختی در یکسال را از ۶۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۵۹۶ هزار تومان اعلام کرد و با بیان اینکه ۵۴۰ هزار نفر واجد شرایط داریم که تحت پوشش هیچ صندوقی نیستند، عنوان کرد: توانسته‌ایم ۱۸۰ هزار نفر را تحت پوشش در آوریم.

او با اشاره به تفاهم نامه با کمیته امداد امام خمینی(ره)، گفت: ۱۵ هزار نفر از مستمری بگیران کمیته امداد بیمه شده ما هستند که حق بیمه را کمیته پرداخت می‌کند و همچنین ۸ هزار نفر هم از مستمری بگیران بهزیستی هستند که ۵ درصد آن را بهزیستی پرداخت می‌کند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=52278

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.