• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت

کشت ذرت علوفه ای بهاره در مرودشت آغاز شد

  • کد خبر : 92970
  • 03 اردیبهشت 1403 - 10:32
کشت ذرت علوفه ای بهاره در مرودشت آغاز شد
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز کاشت ذرت علوفه ای بهاره با هدف تامین علوفه مورد نیاز دامداری های شهرستان خبر داد

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان اظهار کرد: کاشت ذرت علوفه ای در شهرستان به دو صورت بهاره در فروردین ماه و تابستانه  در خرداد ماه انجام می گردد و عملیات برداشت ذرت علوفه‌ای بهاره از اوایل مرداد ماه و برداشت ذرت علوفه‌ای تابستانه نیز از اواخر مهرماه آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس ابلاغیه طرح الگوی کشت، سطح ابلاغی ذرت علوفه ای در شهرستان ۶۷۳۵ هکتار تعیین گردیده است افزود: مبارزه تلفیقی با آفات و بیماری‌ها، تغذیه مناسب، اجرای برنامه‌های ترویجی به منظور افزایش بهره‌وری آب و راندمان تولید در واحد سطح در دستور کار این مدیریت می باشد.

امیریان بیان کرد: ذرت علوفه‌ای به عنوان یکی از محصولات مهم کشاورزی که تامین کننده خوراک دام بوده و در حفظ امنیت غذایی جامعه نقش موثری دارد و به منظور مدیریت بهینه آب و همچنین ارتقا تولید ذرت علوفه‌ای، بیش از ۹۰ درصداز اراضی تحت کشت این محصول در سال جاری با سیستم آبیاری نوین کشت می گردد و میانگین برداشت در شهرستان ۶۵ تن در هکتار می باشد.

امیریان با بیان اینکه کشت ذرت علوفه ای با دستگاه ردیف کار انجام می شود، تصریح کرد: استفاده از آب کمتر، کوتاهی دوره رشد، گسترش یکنواختی رشد در مزرعه، افزایش عملکرد در واحد سطح و کاهش خطر سرمازدگی آخر فصل از فواید کشت ذرت علوفه ای بهاره است.

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت افزود: ذرت علوفه ای به دلیل داشتن پروتئین، سلولز، نشاسته و فیبر یکی از بهترین نباتات برای تغذیه دام به حساب می آید.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=92970

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.