• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2
شهردار منطقه ۹ شیراز؛

عملیات عمرانی در سه شهرک شیراز اجرا می‌شود

  • کد خبر : 51992
  • 09 آذر 1401 - 1:14
عملیات عمرانی در سه شهرک شیراز اجرا می‌شود
شهردار منطقه ۹ شیراز، از اجرای عملیات عمرانی در راستای رفع محرومیت زدایی در سه شهرک این منطقه با اعتبار ۳۳ میلیارد تومان خبر داد.

محمد جواد افضلی سه‌شنبه ۸ آذر در یک کنفرانس خبری گفت: در برخی شهرک‌های منطقه ۹ شیراز هنوز کوچه و معابری وجود دارد که خاکی است، اما در تلاشیم تا چهره محرومیت را از محلات این منطقه کم کنیم.

او ادامه داد: در راستای رفع محرومیت زدایی در این منطقه مقرر شد تا در سه شهرک مهدی آباد، سامان و رضوان اجرای عملیات عمرانی لوله گذاری برای دفع آبهای سطحی، آسفالت معابر و کوچه‌ها و بهسازی و کانی گذاری معابر با مبلغی بالغ بر ۳۳ میلیارد تومان در این سه شهرک انجام شود تا ضعف و محرومیت در این مناطق کم برخوردار کاهش یابد.

افضلی خاطرنشان کرد: منطقه ۹ بالغ بر سه هزار هکتار محدوده و ۱۰ هزار هکتار حریم دارد و بودجه مصوبی که از سوی شورای شهر برای این منطقه اختصاص یافته بالغ بر ۲۱۳ میلیارد تومان است.

او با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۹۸ پروژه عمرانی در این منطقه در دست اجراست، گفت: از این تعداد ۳۵ پروژه فعال است که با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان سال به اتمام می‌رسد. همچنین ۱۱ پروژه دیگر در این منطقه  در آستانه آغاز قرار دارد.

افضلی همچنین با بیان اینکه یکی از چالش‌های این منطقه مربوط به محور کمربندی است، گفت: باتوجه به اینکه موضوع تردد ایمن شهروندان در این محور بسیار حائز اهمیت بود لذا اجرای فاز اول کانالیزه کردن ورودی و خروجی شهرک‌ها در دستور کار قرار گرفت.

او ادامه داد: یکی از سئوالات طرح شهروندان این منطقه در خصوص سرمایه گذاری در پروژه رودخانه چنار راهدار است که با اقدامات انجام شده در این پروژه،  اجرای عملیات تکمیلی و افتتاح فاز اول آن در دهه فجر انجام خواهد شد.

فضای سبز شهرداری منطقه ۹ از دیگر موضوعاتی بود که شهردار این منطقه به آن اشاره کرد و افزود: سرانه فضای سبز این بالغ بر ۱۰ متر مربع برای هر نفر است و سالانه مبلغ ۱۳ میلیارد تومان برای نگهداری فضای سبز این منطقه هزینه می‌شود.

افضلی مراکز جمع آوری ضایعات را یکی از معضلات این منطقه دانست و گفت: ۶۵ مرکز جمع آوری ضایعات در این منطقه وجود دارد، تاکنون ۳۵ مرکز به استناد بند بیست ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها پلمب شده اما متأسفانه به دلیل آماده نبودن سایت ۲۸ هکتاری تجمیع این مراکز، تعدادی از واحدهای پلمب شده، محل را بازگشایی کرده اند که با آنها برخورد قانونی شد.

الحاق روستا در دستور کار شورا و استانداری نیست  

علی اکبر سلطانی، عضو ناظر شورای شهر شیراز در شهرداری منطقه ۹ گفت: مهم ترین موضوع در مناطقی همچون منطقه ۹ شیراز رها سازی و پیگیری نشدن پروژه هایی نظیر چنارراهدار بوده است.

او رویکرد شهرداری منطقه ۹ را حل مسئله دانست نه حرکات نمایشی و گفت: هنوز در برخی محله ها و شهرک‌های این منطقه معابر و کوچه هایی وجود دارد که خاکی است، هنگام قدم زدم در این معابر حس روستانشینی به شهروندان دست می‌دهد.

سلطانی وضعیت درآمدی منطقه ۹ را رو به بهبود توصیف و اضافه کرد: حجم کار در این منطقه بالا اما ارزش ریالی فعالیتها پایین است. به همین دلیل درآمد مطلوب نیست.

اتصال روستاها به شهر شیراز از دیگر موضوعاتی بود که سلطانی به آن اشاره کرد و افزود: براساس نظر کارشناسان، مسئولین استان و اعضای شهر شورا این اقدام نادرست و اشتباه است، چرا که از نظر خدماتی این توسعه، توسعه‌ای نامتقارنی برای شهر ایجاد می‌کند، لذا  الحاق هیچ روستاها به شهر در دستور کار شورا و استانداری نخواهد بود.

رفع مسائل و ایمن سازی محور کمربندی تا پایان امسال توسط شهرداری و ایجاد دسترسی ویژه و سهل الوصول از محور کمربندی به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) از دیگر موضوعاتی بود که ناظر شورا در منطقه ۹ به آن اشاره کرد.

انتهای پیام

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=51992

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.